عدالت adalet

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور دولت دوازدهم

 اسحاق جهانگیری

اسحاق جهانگیری کوه شاهی (زاده 20 دی ۱۳۳۶) در شهرستان سیرجانکرمان سیاست ‌مدار اصلاح‌طلب ایرانی، معاون اول رئیس جمهور ایران و رئیس پیشین شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی است.

وی پس از پایان تحصیلات متوسطه، در دانشگاه کرمان به تحصیل پرداخت و موفق به اخذ مدرک کارشناسی فیزیک و کارشناسی ارشد مهندسی صنایع از دانشگاه صنعتی شریف شد. وی همچنین دارای دکترای مدیریت صنعتی از دانشگاه آزاد اسلامی تهران (واحد علوم و تحقیقات) است.

وی پس از انقلاب ۱۳۵۷، در سال ۱۳۵۸ در جهاد سازندگی ریگان بم کار خود را شروع کرد و بعد از مدتی به‌ عنوان مسئول جهاد سازندگی جیرفت مشغول به کار شد. وی پس از آن به عضویت شورای مرکزی استان کرمان منصوب شد و تا اواسط ۱۳۶۳ در جهاد کشاورزی مشغول بود.

اسحاق جهانگیری در سال ‌های ۱۳۶۳ تا ۱۳۷۰ در دور دوم و سوم مجلس شورای اسلامی، نماینده مردم جیرفت بود.

وی در سال ۱۳۷۱ در دولت هاشمی رفسنجانی به سمت استاندار استان اصفهان منصوب شد و به‌ جای غلامحسین کرباسچی نشست. وی از مؤسسان حزب کارگزاران سازندگی بود و هم ‌اکنون عضو شورای مرکزی آن است. اسحاق جهانگیری در دولت سید محمد خاتمی در سال ۱۳۷۶ به‌ عنوان وزیر معادن و فلزات انتخاب شده و بعد از ادغام وزارت صنایع و وزارت معادن و فلزات، به‌ عنوان وزیر صنایع و معادن انتخاب شد. وی عضو هیئت علمی بنیاد باران است.

دکتر حسن روحانی رئیس جمهور ایران در تاریخ ۱۴ مرداد ۱۳۹۲، اسحاق جهانگیری را به‌ عنوان معاون اول رئیس ‌جمهور منصوب کرد. ماهنامه صنعت و توسعه در حال حاضر به صاحب ‌امتیازی و مدیر مسئولی او منتشر می‌ شود.

نویسنده: atila ׀ تاریخ: یک شنبه 12 شهريور 1396برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان دولت دوازدهم

 مسعود سلطانی فر

مسعود سلطانی‌فر (متولد ۱۳۳۸ در تهران)، سیاست‌ مدار اصلاح طلب، وزیر ورزش و جوانان ایران، رئیس سابق سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، عضو غیرموظف هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش، عضو سابق فراکسیون اصلاح طلبان چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران و  از اعضای حزب اعتماد ملی است. وی معاون اسبق سازمان تربیت بدنی، قائم‌ مقام مصطفی هاشمی‌طبا در زمان ریاست وی بر سازمان تربیت بدنی به مدت دو سال (در سال‌های ۱۳۷۴ و ۱۳۷۵) و همزمان معاونت اداری و مالی این سازمان، عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام بوده است.

رای اعتماد مجلس

سلطانی ‌فر دارای مدرک کارشناسی ارشد علوم سیاسی است. وی عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام بوده و سابقه همکاری با حسن روحانی را داراست و به عنوان مسئول کمیته ورزش دولت روحانی فعالیت کرده است. سلطانی‌فر به عنوان نماینده مردم تهران در شورای شهر نیز انتخاب شده بود که پس از رفتن به میراث فرهنگی از شورای شهر تهران استعفا کرد.

وی به عنوان وزیر وزارت ورزش و جوانان از سوی دکتر روحانی رئیس دولت دوازدهم برای گرفتن رای اعتماد به مجلس معرفی و با گرفتن 225 رأی موافق از نمایندگان و  39 رأی مخالف و 20 رأی ممتنع و  4 رأی باطله از مجموع  288 رأی به عنوان وزیر  نفت دولت دوازدهم  برگزیده شد. 

نویسنده: atila ׀ تاریخ: چهار شنبه 8 شهريور 1396برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت دولت دوازدهم

 بیژن نامدار زنگنه

بیژن نامدار زنگنه (زاده ۱ تیر۱۳۳1 کرمانشاه) سیاست‌ مدار، کارشناس انرژی، مدرس دانشگاه و مدیر ارشد اجرایی ایرانی است، که هم‌ اکنون به ‌عنوان وزیر نفت ایران و استاد دانشکده مهندسی شیمی و نفت دانشگاه صنعتی شریف فعالیت می‌ نماید.

رای اعتماد مجلس

وی دانش ‌آموخته کارشناسی ارشد مهندسی عمران از دانشگاه تهران است و فعالیت سیاسی خود را از سال ۱۳۵۹ در کابینه محمدعلی رجایی، در جایگاه معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز نمود. در دولت ‌های سوم و چهارم به نخست‌ وزیری میرحسین موسوی؛ ۵ سال وزیر جهاد سازندگی و یک سال نیز وزیر نیرو بود. در دولت اکبر هاشمی رفسنجانی؛ ۸ سال بعنوان وزیر نیرو فعالیت کرد و در دولت ‌های هفتم و هشتم به ریاست محمد خاتمی؛ نیز ۸ سال عهده‌ دار وزارت نفت بود. وی هم‌اکنون در دولت دوازدهم عهده‌دار وزارت نفت می‌باشد.

زنگنه به جهت سابقه طولانی در مدیریت کلان اجرایی و ۲۶ سال حضور در وزارتخانه ‌های دولت ‌های مختلف ایران (بدون احتساب دولت دوازدهم) به «شیخ الوزراء» مشهور است. وی را موفق‌ ترین وزیر نفت ایران در توسعه و جذب سرمایه ‌های خارجی در صنایع نفت و گاز ایران می‌دانند.

وی به عنوان وزیر وزارت نفت از سوی دکتر روحانی رئیس دولت دوازدهم برای گرفتن رای اعتماد به مجلس معرفی و با گرفتن 230 رأی موافق از نمایندگان و  35 رأی مخالف و 23 رأی ممتنع از مجموع  288 رأی به عنوان وزیر  نفت دولت دوازدهم  برگزیده شد. 

نویسنده: atila ׀ تاریخ: چهار شنبه 8 شهريور 1396برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت دولت دوازدهم

 محمد شریعتمداری

محمد شریعتمداری (زاده 3  تیر 1339 لمزان تهران) سیاستمدار ایرانی و وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران است. او معاون سابق اجرایی رئیس جمهور ایران، جانشین رئیس‌ جمهور ایران در شورای عالی ایرانیان، شورای عالی فضایی و شورای استاندارد و تحقیقات صنعتی است. او در آغاز کار دولت یازدهم حسن روحانی، بیست روز سرپرست وزارت ورزش و جوانان و در دولت اول و دوم سید محمد خاتمی وزیر بازرگانی بوده ‌است. جمهوری اسلامی ایران و وی عضو جمعیت دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی و از حامیان محمدی ری شهری در انتخابات دوم خرداد ۱۳۷۶ بود. او در حال حاضر مشاور سید علی خامنه‌ای رهبر ایران و از سال ۱۳۸۵ تاکنون به حکم رهبر ایران عضو شورای راهبردی روابط خارجی جمهوری اسلامی ایران به عنوان رئیس کمیسیون اقتصادی شورا و  وزیر پیشنهادی دولت دوازدهم برای وزارت صنعت معدن تجارت در دولت دوازدهم بود. سید عطاءالله صالحی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران شوهر خواهر اوست.

رای اعتماد مجلس

وی به عنوان وزیر وزارت صنعت، معدن و تجارت از سوی دکتر روحانی رئیس دولت دوازدهم برای گرفتن رای اعتماد به مجلس معرفی و با گرفتن 241 رأی موافق از نمایندگان و  25 رأی مخالف و 20 رأی ممتنع و 2 رأی باطله از مجموع  288 رأی به عنوان وزیر صنعت، معدن و تجارت دولت دوازدهم  برگزیده شد. 

نویسنده: atila ׀ تاریخ: چهار شنبه 8 شهريور 1396برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

عباس احمد آخوندی وزیر راه و شهرسازی دولت دوازدهم

 عباس احمد آخوندی

عباس احمد آخوندی (زاده ۱۳۳۶، نجف) سیاستمدار، استاد دانشگاه، دولتمرد ایرانی و وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران در دولت یازدهم و دوازدهم است. وی پیش از این از ۱۳۶۱ تا ۱۳۶۵ در زمان وزارت علی اکبر ناطق نوری، معاون سیاسی وزارت کشور، و بین ۱۳۷۲ تا ۱۳۷۶ در کابینه دوم دولت اکبر هاشمی رفسنجانی وزیر مسکن و شهرسازی بوده است.

رای اعتماد مجلس

وی به عنوان وزیر وزارت راه و شهرسازی از سوی دکتر روحانی رئیس دولت دوازدهم برای گرفتن رای اعتماد به مجلس معرفی و با گرفتن 188 رأی موافق از نمایندگان و  75 رأی مخالف و 14 رأی ممتنع و 1 رأی باطله از مجموع  288 رأی به عنوان وزیر راه و شهرسازی دولت دوازدهم  برگزیده شد. 

نویسنده: atila ׀ تاریخ: چهار شنبه 8 شهريور 1396برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح دولت دوازدهم

 امیر حاتمی

امیر حاتمی (زاده 1345 در شهرستان زنجان) از فرماندهان ارتش ایران و وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران در دولت دوازدهم است. او پیش از انتصاب به عنوان جانشین وزیر دفاع در آبان ۱۳۹۲، جانشین معاونت ارکان و امور مشترک ستاد کل نیروهای مسلح (جانشین سرلشکر محمد باقری) به مدت ۲٫۵ سال بود. وی در مرداد ۱۳۹۶ خورشیدی از سوی حسن روحانی به عنوان وزیر دفاع دولت دوازدهم به مجلس دهم پیشنهاد شد. در تاریخ ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ شمسی ساعت ۱۰۳۰ موضوع وزارت وی جهت صحبت‌های موافقین و مخالفین اعلام وصول گردید. چهار تن از نمایندگان مجلس در حمایت از وی به ایراد سخن پرداختند. در تاریخ ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ خورشیدی، امیر حاتمی با رای موافق ۲۶۱ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی بعنوان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در دولت دوازدهم منصوب شد. دریافت دو درجه ارشدیت از سوی رهبر ایران و انتصاب به سمت معاون اطلاعات فرماندهی کل ارتش ایران را از مهم‌ترین سوابق وی بر می‌شمارند. وی همزمان با انقلاب اسلامی ایران به عضویت در ارتش ایران درآمد و در عملیات‌های گوناگون نظامی به‌ویژه عملیات «مرصاد» حضوری فعال داشته ‌است.

رای اعتماد مجلس

وی به عنوان وزیر وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از سوی دکتر روحانی رئیس دولت دوازدهم برای گرفتن رای اعتماد به مجلس معرفی و با گرفتن 261 رأی موافق از نمایندگان و 10 رأی مخالف و 13 رأی ممتنع و 4 رأی باطله از مجموع  288 رأی به عنوان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح دولت دوازدهم  برگزیده شد. 

نویسنده: atila ׀ تاریخ: چهار شنبه 8 شهريور 1396برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

سید علیرضا آوایی وزیر دادگستری دولت دوازدهم

 سید علیرضا آوایی

سید علیرضا آوایی (زاده 30 اردیبهشت 1335 در شهرستان دزفول ) قاضی عالی رتبه و سیاستمدار ایرانی، وزیر دادگستری ایران و رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهو ایران، حسن روحانی است. او برادر احمد آوایی (نماینده سابق دزفول در مجلس شورای اسلامی و معاون پارلمانی سابق وزارت صنایع) است.

رای اعتماد مجلس

او پیشتر در قوه قضاییه ایران دارای سمت های گوناگونی بوده از جمله رئیس سازمان ثبت احوال کشور و رئیس کل سابق دادگستری استان تهران 1394۱۳۹۳و دادستان اهواز (۱۳۶۷) و مستشار دادگاه عالی انتظامی قضات بوده است.

 وی عضو مؤسس و رئیس هیئت امنای انجمن حقوق شناسی است که اولین نهاد مدنی ملی و فراصنفی در نظام حقوق ایران است.

وی به عنوان وزیر وزارت دادگستری از سوی دکتر روحانی رئیس دولت دوازدهم برای گرفتن رای اعتماد به مجلس معرفی و با گرفتن 244  رأی موافق از نمایندگان و 18  رأی مخالف و 23 رأی ممتنع و 3 رأی باطله از مجموع  288 رأی به عنوان وزیر دادگستری دولت دوازدهم  برگزیده شد.

 

نویسنده: atila ׀ تاریخ: چهار شنبه 8 شهريور 1396برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی دولت دوازدهم

 محمود حجتی

محمود حجتی نجف آبادی سیاستمدار اصلاح‌طلب، عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت ایران اسلامی و وزیر جهاد کشاورزی جمهوری اسلامی ایران است. او در شهرستان نجف آباد اصفهان در خانواده مذهبی دیده به جهان گشود. پدر او حاج شیخ غلامرضا حجتی از علماء این شهر و مورد وثوق مردم بود. ایشان دروس ابتدایی و دبیرستان را در نجف آباد به پایان رساند. در سال ۱۳۵۴ وارد دانشگاه کار که پس از انقلاب با دانشگاه صنعتی اصفهان ادغام شد، گردید و در رشته مهندسی عمران فارغ‌التحصیل شدند. با پیروزی انقلاب اسلامی وارد نهاد جهاد سازندگی کشور شد و پس از آن به عنوان استاندار سیستان و بلوچستان انجام خدمت کرد. با شروع عملیات اجرایی عظیم سد کرخه به عنوان مدیر اجرایی این پروژه تا زمان بهره‌ برداری ارائه خدمت نمود و در دوره اول ریاست جمهوری سید محمد خاتمی به عنوان وزیر راه و ترابری و دوره دوم به عنوان وزیر جهاد کشاورزی از مجلس رای اعتماد گرفت و تا پایان دولت در این سمت باقی‌ ماند. با آغاز کار دولت یازدهم، حجتی بار دیگر برای تصدی وزارت جهاد کشاورزی توانست از مجلس رأی اعتماد بگیرد.

رای اعتماد مجلس

وی به عنوان وزیر وزارت جهاد کشاورزی از سوی دکتر روحانی رئیس دولت دوازدهم برای گرفتن رای اعتماد به مجلس معرفی و با گرفتن 164 رأی موافق از نمایندگان و 94 رأی مخالف و 23 رأی ممتنع و 7 رأی باطله از مجموع  288 رأی به عنوان وزیر جهاد کشاورزی دولت دوازدهم  برگزیده شد. 

نویسنده: atila ׀ تاریخ: شنبه 4 شهريور 1396برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت دوازدهم

 علی ربیعی

علی ربیعی (زاده 1334 تهران) معروف به عباد، سیاستمدار اصلاح‌طلب و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی جمهوری اسلامی ایران است. او که زاده جنوب تهران است پیش از انقلاب تکنسین کارخانه ‌هایی چون ارج بود و پس از انقلاب اسلامی تا ۱۳۶۰ مسئول شاخه کارگری حزب جمهوری اسلامی شد. ربیعی عضو سپاه پاسداران شد و از فرماندهان آن بود. از آغاز انقلاب وی عضو مؤسس و عضو شورای مرکزی خانه کارگر بوده ‌است. او از ۱۳۶۶ تا ۱۳۷۲ در دوره وزارت محمد ری شهری و علی فلاحیان، معاون حقوقی و پارلمانی وزارت اطلاعات و از ۱۳۷۲ تا ۱۳۸۴ مسئول اجرایی و مسئول کمیته تبلیغات دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی بوده‌ است. از ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۴ مشاور اجتماعی رئیس‌جمهور سید محمد خاتمی بود.

رای اعتماد مجلس

او استاد دانشگاه ‌های تهران و پژوهشگر حوزه جامعه‌ شناسی سیاسی و اقتصادی است. وی عضو هیئت علمی و دانشیار دانشگاه پیام نور، محقق و نویسنده در حوزه جامعه ‌شناسی سیاسی و مدیریت و مشاور اجتماعی رئیس جمهور ایران (سید محمد خاتمی) طی سالهای ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۴ است. عمده دغدغه‌ های ربیعی در سال‌ های اخیر مطالعه فساد و راهبردهای مقابله با آن بوده‌ است. ربیعی که زندگی ساده‌ ای دارد، برنامه ‌های خود برای وزارت کار را هم بر مبنای مبارزه با فساد و تقویت کارآفرینی برنامه‌ریزی کرده‌ است.

وی به عنوان وزیر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از سوی دکتر روحانی رئیس دولت دوازدهم برای گرفتن رای اعتماد به مجلس معرفی و با گرفتن 191

رأی موافق از نمایندگان و 79 رأی مخالف و 15 رأی ممتنع و 3 رأی باطله از مجموع  288 رأی به عنوان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت دوازدهم  برگزیده شد. 

 

نویسنده: atila ׀ تاریخ: شنبه 4 شهريور 1396برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

سید حسن قاضی‌ زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دولت دوازدهم

 سید حسن قاضی زاده هاشمی

سید حسن قاضی‌زاده هاشمی ( زاده  ۱۳۳۸، شهرستان فریمان )  متخصص چشم‌ پزشکی و فوق تخصص جراحی قرنیه، رئیس بیمارستان تخصصی چشم ‌پزشکی نور، رئیس بخش قرنیه بیمارستان فارابی، رئیس دانشکده پزشکی و استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در کابینه حسن روحانی است.

رای اعتماد مجلس

وی به عنوان وزیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از سوی دکتر روحانی رئیس دولت دوازدهم برای گرفتن رای اعتماد به مجلس معرفی و با گرفتن 253 رأی موافق از نمایندگان و 18 رأی مخالف و 14 رأی ممتنع و 3 رأی باطله از مجموع  288 رأی به عنوان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دولت دوازدهم  برگزیده شد. 

نویسنده: atila ׀ تاریخ: شنبه 4 شهريور 1396برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

دکتر رحمانی فضلی وزیر کشور دولت دوازدهم

دکتر عبدالرضا رحمانی فضلی

رای اعتماد مجلس

(عبدالرضا رحمانی فضلی) زاده ۱۳۳۸، شیروان، خراسان شمالی وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران، جانشین فرمانده کل قوا در نیروی انتظامی، رئیس شورای امنیت کشور، دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر، عضو شورای عالی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و نماینده رئیس جمهور در شورای نظارت بر سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران است. او از مدیران اصولگرای با سابقه در ایران است که سابقه فعالیت‌ های مدیریتی و اجرایی متعددی را به همراه دارد. از مهمترین سوابق اجرایی وی می‌توان به ریاست دیوان محاسبات کشور، نماینده دوره چهارم مجلس شورای اسلامی از شهرستان شیروان و قائم ‌مقام دبیر شورای عالی امنیت ملی و همچنین معاون اجتماعی، فرهنگی رسانه ‌ای در دوره ریاست علی لاریجانی در سازمان صدا و سیما، اشاره کرد. 


ادامه مطلب
نویسنده: atila ׀ تاریخ: چهار شنبه 1 شهريور 1396برچسب:دکتر رحمانی فضلی وزیر کشور دولت دوازدهم , ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

فهرست شهرستان ها و شهرهای استان آذربایجانغربی

    

  فهرست شهرستان ها و شهرهای استان آذربایجانغربی

براساس آخرین سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1395 

 

 

 

نویسنده: atila ׀ تاریخ: چهار شنبه 1 شهريور 1396برچسب: فهرست شهرستان ها و شهرهای استان آذربایجانغربی, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

تقسیمات کشوری در ایران

   

  تقسیمات کشوری در ایران 

 

 

 

نویسنده: atila ׀ تاریخ: چهار شنبه 1 شهريور 1396برچسب:تقسیمات کشوری در ایران , ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

بخش ها و دهستان های استان آذربایجانغربی براساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1395

  

 بخش ها و دهستان های استان آذربایجانغربی براساس

سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1395

 

 

نویسنده: atila ׀ تاریخ: چهار شنبه 1 شهريور 1396برچسب:بخش ها و دهستان های استان آذربایجانغربی براساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1395, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

فهرست شهرهای استان آذربایجان غربی

 نقشه استان آذربایجان غربی

نویسنده: atila ׀ تاریخ: سه شنبه 27 تير 1396برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

تبدیل روستای گوگ تپه بخش مرکزی مهاباد به شهر

 

 


ادامه مطلب
نویسنده: atila ׀ تاریخ: سه شنبه 25 تير 1396برچسب:روستای گوگ تپه در استان آذربایجان غربی به شهر تبدیل شد,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

مأموریت ها و وظایف اصلی وزارت کشور:

 مأموریت ها و وظایف اصلی وزارت کشور:


-
 تأمین و حفظ امنیت داخلی و استقرار نظم و آرامش در کشور و ایجاد هماهنگی بین دستگاههای اطلاعاتی، انتظامی و نظامی و حفاظت از مرزها.

-  تمشیت امور نیروی انتظامی.

-  تلاش در جهت تحقق و توسعه آزادی های سیاسی و اجتماعی در چارچوب قانون اساسی و سایر قوانین کشور و تأمین توسعه سیاسی و اجتماعی پایدار و ارتقاء سطح مشارکت عمومی.


-  
زمینه سازی برای فعالیت مطلوب احزاب و تشکل های سیاسی و غیر دولتی و نظارت بر فعالیت آنها .


-
 هدایت و راهبری و پشتیبانی شوراهای اسلامی و نظارت بر فعالیت آنها.


-
 ایجاد نظام مطلوب تقسیمات کشوری .


-
 هماهنگی و هدایت استانداران برای تحقق سیاست های عمومی و برنامه های دولت .


 -
سیاست گذاری، راهبری و نظارت بر امور مربوط به اتباع و مهاجرین خارجی .


-
 اجرای سیاست های عمومی دولت به منظور پیشبرد برنامه های اجتماعی، اقتصادی و عمرانی .


 -
برنامه ریزی بمنظور انجام امور انتخابات .

 
-
 هماهنگی در جهت توسعه امور عمرانی شهرها و روستاها و هدایت و پشتیبانی فنی اجرایی  شهرداری ها و دهیاری ها و نظارت بر اجرای قوانین و مقررات مربوط به آنها .


-
 برنامه ریزی و اعمال مدیریت در جهت رفع بحرانهای ناشی از حوادث طبیعی و سوانح غیر مترقبه.

 
-
 شناسائی و تعیین هویت ایرانیان .

نویسنده: atila ׀ تاریخ: سه شنبه 20 تير 1396برچسب:مأموریت ها و وظایف اصلی وزارت کشور:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

اهداف و وظایف وزارت کشور

 اهداف وزارت کشور:


-  فراهم نمودن موجبات حفظ نظم و امنیت در سراسر کشور.

 
-
 تأمین آزادیهای سیاسی و اجتماعی در چارچوب قانون اساسی و سایر قوانین مملکتی. 


-
 اجرای سیاست عمومی دولت بمنظور پیشبرد برنامه های اجتماعی، اقتصادی عمرانی.

 
-
 حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی با استفاده از مشارکتهای عمومی. 


-
 نظارت بر اداره امور مناطق کشور از طریق استانداران، فرمانداران، بخشداران و دهداران.

 
 شناسائی و تعیین هویت افراد. 


-
 مدیریت و رفع بحرانهای ناشی از حوادث و وقایع غیر مترقبه.

نویسنده: atila ׀ تاریخ: سه شنبه 20 تير 1396برچسب:اهداف و وظایف وزارت کشور , ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

وزارت کشور

Image result for ‫وزارت کشور‬‎ 


ادامه مطلب
نویسنده: atila ׀ تاریخ: دو شنبه 19 تير 1396برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

آشنایی با سامانه جامع انتخابات


آشنایی با سامانه جامع انتخابات

 

 
نویسنده: atila ׀ تاریخ: یک شنبه 18 تير 1396برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد

درباره وبلاگ

Welcome to the blog of justice


لینک دوستان

لینکهای روزانه

جستجوی مطالب

طراح قالب

CopyRight| 2009 , adalet.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.COM