عدالت adalet

عدالت adalet

مسترکارت master card

 

توضيحاتي در مورد     MasterCard

در تمام کشورهاي جهان دريافت کارتهاي اعتباري مانند مسترکارت براي همگان فراهم نيست و از اينرو داشتن  آن براي دارنده آن يک امتياز تجاري محسوب مي شود. اين کارتها باعث سهولت بسياري از امور مالي و تجاري مي شوند و به علاوه دارندگان اين قبيل کارتها از امتيازاتي مانند تخفيف در خريد کالا و خدمات نيز مي توانند برخوردار باشند. علاوه بر اين دارنده اين قبيل کارتها از امکان مديريت حساب بانکي خود از طريق اينترنت که به آن آنلاين بانکينگ مي گويند نيز بهره مند مي شود. همه اين امتيازات و ده ها امتياز ديگر در کنار يکديگر  از مسترکارت يک پديده جذاب تجاري و اقتصادي بوجود آورده اند.

مزایای مسترکارت:

 - انجام مبادلات آنلاين:

در بسياري از موارد، افراد مي خواهند مبلغ معيني را براي يکي از دوستان يا بستگان خود در خارج از کشور واريز کرده و يا وجهي را دريافت نمايند. بنابراین مسترکارت امکان انتقال يا دريافت وجه را برای دارنده کارت فراهم می سازد. البته در اين خصوص بايد ميزان محدوديت روزانه سقف مبادله اعتبار با مسترکارت خود را رعايت کند.

- انجام خريد از اينترنت :

در بسياري از موارد که خيلي از ما هم ممکن است آن را تجربه کرده باشيم ممکن است فردي بخواهد کتاب يا کالايي را از يک فروشگاه اينترنتي مانند Amazon خريداري نمايد. خريد از اين فروشگاه ها نياز به کارتهاي اعتباري به ويژه مسترکارت دارد. فرد دارنده مسترکارت مي تواند با استفاده از مستر کارت خريد اينترنتي خود را انجام دهد.

 انواع مختلفي از اين کارت اعتباري وجود دارند که عبارتند از:

 کارتهاي اعتباري (Credit Card):

 در هنگام صدور اين نوع از کارتها، بانک عامل تضمينهايي مانند سند ملک يا اتومبيل را از مشتري دريافت کرده و بر اساس ارزش وثيقه مشتري درصدي را نيز به عنوان اعتبار به ارزش پول موجود در حساب مسترکارت وي مي افزايد. بانک صادرکننده اين اسناد  را براي احراز اقامت درخواست کننده در کشور مورد نظر بانک دريافت نموده و پس از بررسي سوابق مالياتي درخواست کننده  اعتبار اوليه وي را بر  اساس فيش حقوقي يا اعتبارنامه مالياتي وي تعيين مي نمايد.

کارتهاي از پيش پرداخت: (Prepaid)

در اين نوع کارتها دارنده آن يک حساب بانکي مرتبط با مسترکارت دارد  که از سوي بانک عامل براي او افتتاح مي شود. اين کارت مثل کارتهاي اعتباري فوق است با اين تفاوت که مشتري فقط مي تواند به اندازه موجودي حسابش از کارت برداشت کند.

کارتهاي بدهي:  (Debit Card)

 كاربرد اين كارتها دقيقاً مثل نوع بالا ولي بدون ارتباط به حساب بانكي مجزا مي باشد و دو نوع دارند كه شامل:

كارتهاي قابل شارژ Reload able  

و غير قابل شارژ Gift Card مي باشند.

کارتهاي مجازي:  (Virtual Card)

 اين کارتها موجوديت فيزيکي ندارند و صرفا يک اعتبار مجازي و الکترونيک براي دارنده آن هستند که دارنده از طريق آن مي تواند از  وب سايتهاي اينترنتي خريد نمايد.

برخي مزاياي استفاده از MasterCard  فيزيکي:

* عدم نياز به حمل پول نقد در مسافرتهاي خارجي

* امنيت بسيار بالا و در دسترس بودن در همه جا

* نداشتن مشکلات هميشه همراه داشتن پول نقد مانند سرقت، جعلي بودن و...

* پذيرفته شدن بجاي پول در تمامي هتل ها، فروشگاهها، مراکز خريد، مراکز خدماتي و...

* امکان استفاده از تخفيف در بسياري از هتلها و فروشگاههاي بزرگ دنيا

* بي نيازي از تبديل  پول در مسافرتهاي خارجي و در نتيجه کاهش هزينه هاي سفر

* قابليت استفاده در دستگاههاي خودپرداز  و پايانه هاي فروش (POS)  در سراسر دنيا

* و صدها مزيت ديگر....

برخي کاربردهاي مسترکارت MasterCard  مجازي:

 اين کارت اعتباري مناسب انجام معاملات و گرفتن خدمات از اينترنت و يا از طريق فاکس و تلفن ميباشد. با اين کارت ميتوانيد از کليه سايتهاي معتبر دنيا خريد کنيد، خدمات Online دريافت کنيد، از دانشگاههاي خارجي پذيرش بگيريد و ...

چگونه مي توان مسترکارت دریافت کرد؟

شما می توانید از طریق شرکت های بین المللی برای دریافت کارت اعتباری اقدام کنید.

چگونه مي توان مسترکارت را شارژ کرد؟

خوشبختانه در ايران امکان شارژ مسترکارت به راحتي امکان پذير است و شما براي اينکار مي توانيد از طريق شعب ارزي و ريالي  بانکهاي معتبر داخلي و صرافي هاي معتبر با پرداخت کارمزد مصوب بانک مرکزي اقدام نموده و يا از طريق شرکت های معتبر به صورت آنلاین مسترکارت خود را شارژ کنيد

با سپاس

  محرم سعیدی

 


https://get.cryptobrowser.site/2738817
نویسنده: atila ׀ تاریخ: پنج شنبه 17 آذر 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

درباره وبلاگ

Welcome to the blog of justice


لینک دوستان

لینکهای روزانه

جستجوی مطالب

طراح قالب

CopyRight| 2009 , adalet.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.COM