عدالت adalet

عدالت adalet

قانون حمایت حقوق مؤلفان و مصنفان و هنرمندان بخش دوم ‌

 ماده 25- متخلفین از مواد 17 - 18 - 19 - 20 این قانون به حبس تأدیبی از سه ماه تا یک سال محکوم خواهند شد.

ماده 26- نسبت به متخلفان از مواد 17 - 18 - 19 - 20 این قانون در مواردی که به سبب سپری شدن مدت حق پدیدآورنده استفاده از اثر با ‌رعایت مقررات این قانون برای همگان آزاد است. وزارت فرهنگ و هنر عنوان شاکی خصوصی را خواهد داشت.

ماده 27- شاکی خصوصی می ‌تواند از دادگاه صادر کننده حکم نهایی درخواست کند که مفاد حکم در یکی از روزنامه ‌ها به انتخاب و هزینه او آگهی‌ شود.

ماده 28- هرگاه متخلف از این قانون شخص حقوقی باشد علاوه بر تعقیب جزایی شخص حقیقی مسئول که جرم ناشی از تصمیم او باشد ‌خسارات شاکی خصوصی از اموال شخص حقوقی جبران خواهد شد و درصورتی که اموال شخص حقوقی به تنهایی تکافو نکند مابه‌التفاوت از اموال ‌مرتکب جرم جبران می‌ شود.

ماده 29- مراجع قضایی می ‌توانند ضمن رسیدگی به شکایت شاکی خصوصی نسبت به جلوگیری از نشر و پخش و عرضه آثار مورد شکایت و ‌ضبط آن دستور لازم به ضابطین دادگستری بدهند.

ماده 30- اثرهایی که پیش از تصویب این قانون پدید آمده از حمایت این قانون برخوردار است اشخاصی که بدون اجازه از اثرهای دیگران تا تاریخ‌ تصویب این قانون استفاده یا بهره ‌برداری کرده ‌اند حق نشر یا اجرا یا پخش یا تکثیر یا ارائه مجدد یا فروش آن آثار را ندارند مگر به اجازه پدیدآورنده یا ‌قائم ‌مقام او با رعایت این قانون. متخلفین از حکم این ماده و همچنین کسانی که برای فرار از کیفر به تاریخ مقدم بر تصویب این قانون اثر را به چاپ‌ رسانند یا ضبط یا تکثیر یا از آن بهره ‌برداری کنند به کیف مقرر در ماده 23 محکوم خواهند شد.

دعاوی و شکایاتی که قبل از تصویب این قانون در مراجع قضایی مطرح گردیده به اعتبار خود باقی است.

ماده 31- تعقیب بزه ‌های مذکور در این قانون با شکایت شاکی خصوصی شروع و با گذشت او متوقف می ‌شود.

ماده 32- مواد 245 و 246 و 247 و 248 قانون مجازات عمومی ملغی است.

ماده 33- آیین‌ نامه‌ های اجرایی این قانون از طرف وزارت فرهنگ و هنر و وزارت دادگستری و وزارت اطلاعات تهیه و به تصویب هیأت وزیران ‌خواهد رسید.

‌قانون فوق مشتمل بر سی و سه ماده و سه تبصره پس از تصویب مجلس سنا در تاریخ دوشنبه سوم آذر ماه 1348 در جلسه روز پنجشنبه یازدهم دی ماه ‌یک هزار و سیصد و چهل و هشت شمسی به تصویب مجلس شورای ملی رسید.

رئیس مجلس شورای ملی - مهندس عبدالله ریاضی

سعیدی محرم 


https://get.cryptobrowser.site/2738817
نویسنده: atila ׀ تاریخ: پنج شنبه 2 آبان 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

درباره وبلاگ

Welcome to the blog of justice


لینک دوستان

لینکهای روزانه

جستجوی مطالب

طراح قالب

CopyRight| 2009 , adalet.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.COM