عدالت adalet

عدالت adalet

استانداران آذربایجانغربی از سال 1311 تا سال 1392 بخش سوم

32. وحید جلال زاده

وحید جلال زاده در سال 1347 خورشیدی در محله بهارستان (عسگرخان) ارومیه چشم به جهان گشود. دوران ابتدایی را در دبستان حکیم نظامی و راهنمایی را در مدرسه مستشاری سپری کرده و در ادامه وارد دبیرستان سپاه شد. بعد از اخذ دیپلم در رشته علوم سیاسی دانشگاه تهران تحصیل و تا مقطع کارشناسی در این رشته درس خواند.

جلال زاده ماهها سابقه حضور در جبهه های کردستان و جنوب بصورت داوطلبانه را نیز در کارنامه دارد. از سال 1368 خورشیدی و بعد از اتمام جنگ راهی تهران شده و مسئولیتهای مختلف اجرایی در سطح ملی مشغول به فعالیت بوده است از جمله:

رئیس حوزه ریاست و روابط عمومی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها

مدیر کل حراست وزارت علوم‏‏‏ تحقیقات و فناوری

قائم مقام و معاون سیمای مرکز صدا و سیمای کرمانشاه

مدیر کل آموزش صدا و سیما

مدیرکل نمونه سازمان صدا وسیما

مدیر کل روابط عمومی شورای نگهبان

رئیس کمیته اطلاع رسانی هیأت مرکزی نظارت شورای نگهبان در انتخابات هفتم

مشاور رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران

معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور

جانشین معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور

مشاور رئیس دفتر و مدیر کل امور بین الملل دفتر رئیس جمهور

وحید جلال زاده بعد از پیروزی محمود احمدی نژاد برای بار دوم در انتخابات ریاست جمهوری دوره دهم در سال 1388 خورشیدی، در مورخه 04/08/1388 خورشیدی از سوی هئت دولت به استانداری استان آذربایجانغربی منصوب شد. در دوران استانداری وحید جلال زاده اقدامات زیادی صورت گرفت در این مدت دهها سمینار، همایش و نشست های تخصصی و اجلاس برگزار و صدها سفر داخلی و خارجی انجام و البته صدها پروژه هم به بهرداری رسید و برخی پروژه ها و کارهای نافرجام هم بر جاماند و نتوانست به دلیل کمبود اعتبار و مشکلات مدیریتی و برخی حواشی و مسائل پیرامون به سرانجام برسند. به حق باید گفت؛ وحید جلال زاده در بدترین شرایط وارد استان شد چرا که دوره دوم از ریاست جمهوری دکتر احمدی نژاد فارغ از اقدامات شایسته و درخشان دوره اول، دوران بحران و اختلافات داخلی بوده و وقتی آبانماه سال 1388 خورشیدی وحید جلال زاده وارد آذربایجان غربی و جایگزین رحیم قربانی گردید در طول این ۴ سال با فشارها و مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کرد. کمبود اعتبار و رکود پروژه های عمرانی و حرکت لاک پشت گونه تزریق اعتبارات و فضای مسموم سیاسی و غبار آلود بر کشور و اختلاف سنگین بین رهبران سیاسی و فکری و … باعث شد تا مدیران ارشد استانی نتوانند به نتیجه در خوری برسند. اما در روی دیگر سکه برخی ازعوامل داخلی استانی و شیوه مدیریت هم مزید بر علت شد تا آنچه مدنظر  افکار عمومی است حاصل نگردد. و تلخ ترین خاطره این دوران؛ (سقوط هواپیمای مسافربری ارومیه و بمب گذاری تروریستی در مراسم رژه نیروهای مسلح در مهاباد که در این حوادث تعدادی از هم استانی هایمان جان خود را از دست دادند.) البته نباید از یاد برد حادثه آتش سوزی مدرسه شین آباد پیرانشهر در زمستان 1391، درگیری سپاه با عوامل اشرار و پاکسازی مناطق مرزی و . از دیگر حوادث تلخی بود که در دوره  مدیریت آقای جلال زاده اتفاق افتاد.

وحید جلال زاده از 4 آبان ماه سال 1388 تا 29 آبان ماه سال 1392 خورشیدی استاندار آذربایجانغربی بود. و در 29 آبان ماه سال 1392 جای خود را به قربانعلی سعادت داد.

33. قربانعلی سعادت قره باغ

قربانعلی سعادت که متولد سال 1333 روستاي قره باغ اروميه بود. در زمان مرحوم عطائي، معاون سياسي امنيتي استاندار بود. وي پس از فوت عطائي با حكم بشارتي وزير وقت كشور در مورخه 06/08/1369 خورشیدی بعنوان سرپرست استانداري منصوب شد و در 26 اسفند همان سال با حكم قطعي، استاندار آذربايجان غربي گرديد. وي با 7 سال استانداري، طولاني ترين دوره استانداري اين استان را به خود اختصاص داده است.

وي بعد از دوم خرداد 76، در 23 بهمن همان سال بعنوان اولين استاندار قم عازم اين شهر شد و با شروع دوره دوم رياست جمهوري خاتمي نيز در تاريخ 28 مهر 1381 به سمت استاندار لرستان منصوب گرديد.

با پايان يافتن دوره تسلط اصلاح طلبان بر قوه مجريه و پيروزي دكتر احمدي نژاد در انتخابات رياست جمهوري 84، سعادت مديرعامل شركت ايجاد محيط (يكي از شركت هاي وابسته به بنياد مسكن) شد

گفتني است سعادت با 15 سال استانداري در استانهاي مختلف كشور بيشترين سابقه  استانداري را در بين استانداران كشور دارا مي باشد. با پایان دوران ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد و پیروزی دکتر حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری 24 خرداد ماه سال 1392 خورشیدی، مهندس قربانعلی سعادت ابتدا به عنوان مدیرعامل منطقه آزاد تجاری ماکو انتخاب شد و سپس در 29 آبان ماه سال 1392 خورشیدی با پیشنهاد وزیر کشور و موافقت هیئت دولت یازدهم به استانداری آذربایجانغربی برای بار دوم منصوب شد.

محرم سعیدی

 


https://get.cryptobrowser.site/2738817
نویسنده: atila ׀ تاریخ: چهار شنبه 27 آذر 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

درباره وبلاگ

Welcome to the blog of justice


لینک دوستان

لینکهای روزانه

جستجوی مطالب

طراح قالب

CopyRight| 2009 , adalet.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.COM