عدالت adalet

عدالت adalet

محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهور در دولت دوازدهم

 محمد نهاوندیان

محمد نهاوندیان (زاده 15 اسفند 1333 تهران) سیاستمدار و اقتصاددان ایرانی دارای دکترای تخصصی اقتصاد از دانشگاه جرج واشینگتن، معاون اقتصادی رئیس جمهور در دولت دوازدهم است.

وی در دولت یازدهم رئیس دفتر رئیس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری بود که محمود واعظی ( وزیر ارتباطات دولت یازدهم ) در دولت دوازدهم جانشین وی شد.

نهاوندیان از سال خرداد سال ۱۳۸۶پاییز سال ۱۳۹۲ ریاست اتاق بازرگانی ایران را برعهده داشت.

File:Mohammad Nahavandian 2015.jpg

نهاوندیان را از لحاظ سیاسی نمی‌توان عضو وابسته هیچ‌ یک از جریانات متداول دانست. علی‌رغم حضور فعال در صحنه ‌های سیاسی، هرگز عضو هیچ حزب و سازمان سیاسی نبوده است. فردی میانه رو است که سابقه همکاری با معتدلین جناح‌ های مختلف را در کارنامه دارد. در دولت ‌های موسوی، مرحوم هاشمی و خاتمی معاون وزیر و مشاور رئیس جمهور بوده و در دولت روحانی، مسئولیت رئیس دفتر رئیس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری را پذیرفت. در دولت احمدی ‌نژاد بدون هماهنگی، او را به سمت دبیر کل بورس أوراق بهادار برگزیدند. اما از قبول سمت عذر خواست و سمت ریاست اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی را که سمتی غیردولتی بود ترجیح داد.

نهاوندیان مشهورترین رئیس اتاق ایران پس از انقلاب است. ریاست اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران و ایران - معاونت اقتصادی شورای عالی امنیت ملی - عضو ستاد ویژه اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی نماینده تام‌الاختیار رئیس جمهور در سازمان تجارت جهانی (در دوره هاشمی و خاتمی)- معاون طرح و برنامه وزارت بازرگانی و مشاور رئیس جمهور و ریاست مرکز ملی مطالعات جهانی شدن از دیگر سمت‌ های اوست. او فارغ‌التحصیل مدرسه علوی و دارای دکترای اقتصاد از آمریکا و همچنین تحصیلات حوزوی است.

دکتر نهاوندیان در کمک به مذاکرات برجام، تیم اقتصادی متشکل از مدیران دولتی و بانکی، حقوقدانان مجرب در حوزه صنعت و کسب و کار و مسئولان اتاقهای بازرگانی را تشکیل داد. این تیم مهم‌ترین تیم پشتیبان مذاکرات سیاسی بود.



https://get.cryptobrowser.site/2738817
نویسنده: atila ׀ تاریخ: یک شنبه 12 شهريور 1396برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

درباره وبلاگ

Welcome to the blog of justice


لینک دوستان

لینکهای روزانه

جستجوی مطالب

طراح قالب

CopyRight| 2009 , adalet.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.COM