عدالت adalet

عدالت adalet

لايحه قانوني اصلاح قسمتي از مقررات قانون نوسازي و عمران شهري

لايحه قانوني اصلاح قسمتي از مقررات قانون نوسازي و عمران شهري

مصوب 8/6/1358

ماده واحده: ارزيابي و تملك املاك و اراضي واقع در طرح بهسازي و عمران جنوب تهران از شمول مقررات قوانين نوسازي و عمران شهري و آئين نامه هاي مربوطه شهرداري, خارج و طبق ضوابط زير نسبت به ارزيابي و تملك عرصه و اعيان و حقوق متصوره از جمله حق كسب و پيشه واقع در طرح مذكور اقدام خواهد شد.

تبصره ۱- تعيين بهاي اراضي و ابنيه و مستحدثات و ساير حقوق متصوره اشخاص كه ملكشان در طرح قرار مي گيرد ضمن دعوت از مالك يا متصرف از طريق توافق بين سازمان بهسازي و عمران جنوب با مالكين و يا متصرفيني كه تصرفاتشان مستند به دلايل كافي بوده باشد به عمل مي آيد و در صورت عدم مراجعه در مهلت مقرر در دعوتنامه و يا عدم حصول توافق نسبت به بهاي ملك و ساير حقوق متصوره موضوع ظرف ۵ روز در هيئتي مركب از شهردار تهران - مديرعامل سازمان بهسازي و عمران جنوب - دادستان تهران - مديركل ثبت تهران و يا نمايندگان آنان مطرح و با جلب نظر كارشناس و يا هيئتي از كارشناسان دادگستري اقدام به ارزيابي خواهد شد و رأي هيئت مذكور قطعي و لازم الاجراء است.

تبصره ۲- املاك تعيين قيمت اراضي و ابنيه و مستحدثات و تأ سيسات و ساير حقوق اعم از حق كسب و پيشه و غيره بهاي عادله زمان ارزيابي خواهد بود.

تبصره ۳- كارشناسان رسمي منتخب هيئت مكلفند ظرف مدت يك هفته از تاريخ ارجاع امر نظريه قاطع خود را به هيئت اعلام نمايند و هيئت در اولين جلسه نسبت به صدور رأي اقدام مي نمايد.

تبصره ۴- مدلول رأي هيئت در صورتيكه حضوراً به مالكين يا صاحبان حقوق ابلاغ نشده باشد با ذكر محدوده مورد رأي با اقامتگاه مالك يا ذوي الحقوق ابلاغ و يا در دو روزنامه كثيرالانتشار آگهي و به اعطاء مهلت مناسبي كه حداكثر از ۱۵ روز تجاوز ننمايد به مالكين و صاحبان حقوق اعلام مي شود تا نسبت به تخليه و تنظيم سند انتقال اقدام نمايند و چنانچه با انقضاء مهلت مقرر اراضي و ابنيه و مستحدثات واقعه در محدوده طرح تخليه نگردد سازمان با حضور نماينده دادستان اقدام به تنظيم صورت مجلس لازم و تخليه و تصرف املاك و اراضي با مستحدثات موضوع طرح مي نمايد.

تبصره ۵- اراضي فاقد مستحدثات و اعياني اعم از حق ريشه و اشجار و غيره. پس از تصويب پروژه توسط شهردار تهران بلافاصله با تنظيم صورت جلسه لازم با حضور نماينده دادستان شهرستان تهران به وسيله سازمان تصرف خواهد شد و سپس طبق مقررات فوق اقدام و تصميم هيئت ابلاغ مي گردد.

تبصره ۶- سازمان مكلف است بهاء عرصه يا اعياني يا حقوق كسب و پيشه و يا ساير حقوق متصوره املاك و اراضي و مستحدثات واقع در طرح را پس از صدور رأي از طرف هيئت مذكور در تبصره يك حداكثر ظرف مدت ۵ روز در قبال انتقال املاك و يا حقوق مرقوم پرداخت و در صورت عدم مراجعه صاحبان حقوق يا ايداع آن در صندوق ثبت اسناد و املاك اقدام به تملك و تصرف مورد طرح بنمايد. اسناد انتقال اينگونه املاك و اراضي و ساير حقوق متصوره به وسيله نماينده دادستان به نمايندگي از طرف اشخاص ذينفع تنظيم مي گردد.

تبصره ۷- املاك مشمول طرح بهسازي و عمران جنوب تهران از پرداخت عوارض و ماليات و حق الثبت معاف بوده و حق التحرير دفاتر اسناد رسمي و هزينه كارشناسي به عهده سازمان عمران جنوب است.

 با تشکر محرم سعیدی


https://get.cryptobrowser.site/2738817
نویسنده: atila ׀ تاریخ: یک شنبه 2 مهر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

درباره وبلاگ

Welcome to the blog of justice


لینک دوستان

لینکهای روزانه

جستجوی مطالب

طراح قالب

CopyRight| 2009 , adalet.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.COM