عدالت adalet

عدالت adalet

آيين‏ نامه اجراي تبصره «۲» ماده ۱۶ قانون نوسازي و عمران شهري

آيين‏ نامه اجراي تبصره «۲» ماده ۱۶ قانون نوسازي و عمران شهري

مصوب 1/4/1348

نحوه تشكيل هيئت‌هاي ارزيابي

ماده ۱ـ در هر مورد كه در اجراي تكاليف و وظايف مقرر در ماده ۱۶ قانون نوسازي و عمران شهري تشكيل هيئت يا هيئت هاي ارزيابي ضرورت پيدا كند شهرداري مكلف است هيئتي مركب از يك نفر مهندس‌ معمار‌، يك نفر مهندس ساختمان و يك نفر ارزياب از بين كارمندان خود تشكيل دهد.

ماده ۲ـ انتخاب اعضاء هيئت با شهردار است و شرط انتخاب شدن دارا بودن لااقل چهار سال سابقه كار در رشته مربوط مي ‌باشد‌. هيئت بر حسب ضرورت ممكن است بطور موقت يا دائم تشكيل شود.

ماده ۳ـ در شهرداريهايي كه مهندسان واجد شرايط براي عضويت هيئت ارزيابي وجود نداشته باشند شهردار مي‌تواند از مهندسان ساختمان و معمار دفتر مهندسي استان يا فرمانداري كل براي هر مورد استفاده نمايد و مقامات مذكور مكلفند در معرفي مهندسان واجد شرايط اقدام كنند همچنين در صورتي كه شهرداري داراي ارزياب واجد شرايط نباشد شهردار از بين ساير ارزيابان و خبرگان ارزياب واجد صلاحيت را انتخاب خواهد كرد.

تبصره ۱ـ هرگاه در دفتر مهندسي استان يا فرمانداري كل مهندسان واجد شرايط وجود نداشته باشند استاندار يا فرماندار كل مراتب را به وزارت كشور اعلام و وزارت كشور مهندسان واجد شرايط انتخاب و اعزام مي ‏نمايد.

تبصره ۲ـ پرداخت هزينه سفر و فوق‌العاده مهندسان مذكور به عهده شهرداري است و دستمزد ارزيابان و خبرگان محلي در هر مورد بنا به پيشنهاد شهرداري و تصويب انجمن شهر تعيين و پرداخت مي ‌شود.

ماده ۴ـ براي انجام عمل ارزيابي حضور كليه اعضاء هيئت ضروري است ولي نظر اكثريت ملاك عمل مي ‌باشد و فهرست جامع ارزيابي بايد به امضاء كليه اعضاء هيئت ارزيابي برسد و هرگاه يك نفر از اعضاء در اقليت باشد بايد نظر خود را با ذكر دليل توضيح دهد.

طرز اعلام طرحهاي مصوب

ماده ۵ـ همين كه طرح مصوبي به شهرداري ابلاغ شد شهرداري مكلف است ظرف يك ماه از تاريخ ابلاغ طرح مفاد فهرست جامع را در يكي از جرائد كثيرالانتشار تهران و همچنين در يكي از جرائد كثير الانتشار محل (در صورتي كه وجود داشته باشد) در سه نوبت هر نوبت به فاصله يك هفته اگهي نمايد و علاوه بر آن بايد نتيجه ارزيابي هر ملك را وسيله پست به ‌مالك آن اعلام و ضمناً مفاد فهرست را از طريق الصاق آگهي در ساختمان شهرداري و معابر همان محل منتشر كند.

تبصره ـ شهرداري بايد در موقع نشر آگهي نقشه دقيق و جامع حوزه عمليات خود را كه موجب تخريب و تغيير وضع املاك خواهد بود به‌ سازمانها يا شركتهاي آب و برق منطقه و تلفن و گاز ارسال دارد تا مؤسسات مزبور در مورد ترميم يا تغيير لوله‌ هاي انشعاب آب و تلفن و گاز و پايه‌ هاي خطوط برق اقدام لازم بعمل آورند.

ماده ۶ـ در اگهي هاي اعلام طرح علاوه بر مفاد و مندرجات فهرست جامع بايد نكات و مواد زير مشخص شود:

۱. تاريخ شروع و مدت تقريبي اجراي طرح.

۲. شروع مهلت اعتراض كه از تاريخ انتشار نوبت اول آگهي تا دو ماه خواهد بود.

۳. نشاني محل قبول اعتراض.

۴. ذكر اينكه مفاد فهرست جامع در محل شهرداري براي ملاحظه الصاق شده است.

۵. قيد اينكه معترض مكلف است ذيل برگ اعتراض نشاني كامل و روشن خود را بنويسد.

ماده ۷ـ كساني كه نسبت به ارزيابي املاك اعتراض دارند ميتوانند ظرف دو ماه از تاريخ نشر اولين آگهي در جرايد اعتراض خود را به دفتر شهرداري يا محل تعيين شده در آگهي تسليم و رسيد دريافت دارند.

ترتيب رسيدگي

ماده ۸ ـ شهرداري مكلف است از تاريخ وصول اولين اعتراض ظرف يك هفته فتوكپي يا رونوشت سوابق طرح مصوب و مخصوصاً فهرست جامع را به ضميمه اولين اعتراض به دفتر كميسيون مذكور در ماده ۸  قانون نوسازي و عمران شهري ارسال دارد.

تبصره ـ براي ارسال بقيه اعتراضات راجع به همان طرح فرستادن سوابق ضرورت ندارد و شهرداري بايد به فاصله ۲۴ ساعت اعتراض واصله را به كميسيون بفرستد.

ماده ۹ ـ اعتراضات به ترتيب تاريخ وصول در دفتري مخصوص ثبت و به ترتيب در كميسيون مطرح مي‌شود.

ماده ۱۰ـ كميسيون رسيدگي مكلف است به ترتيب وصول اعتراضات براي هر پرونده وقت بازديد محل تعيين و مراتب را به منظور استحضار وسيله پست سفارشي به معترض اعلام نمايد. فاصله تسليم دعوت ‏نامه به‌ پست و بازديد محل نبايد كمتر از ده روز باشد.

ماده ۱۱ـ كميسيون مكلف است در وقت مقرر ضمن بازديد محل به موارد اعتراض دقيقاً رسيدگي و ظرف يك هفته نظر قطعي خود را در مورد ارزش ملك و تعيين ميزان غرامت به شهرداري اعلام نمايد.

ماده ۱۲ـ در صورتي كه كميسيون در وقت مقرر در محل بازديد حاضر شود ولي به جهتي از جهات از قبيل ممانعت براي ورود به ملك و نظاير آن بازديد محل و در نتيجه اظهار نظر قطعي ميسر نشود كميسيون صورتمجلسي با ذكر علت تنظيم و براي بازديد محل وقت فوق‌العاده تعيين مي ‌كند و اگر حضور نماينده دادستان را لازم بداند با حضور نماينده دادستان از محل بازديد خواهد كرد.

تبصره ـ در هر مورد كه شهرداري طبق قسمت اخير ماده ۱۷ قانون نوسازي اقدام مي‌كند بايد صورتمجلس اشاره شده در ماده مذكور را به كميسيون رسيدگي ارسال دارد و اين صورتمجلس ملاك رسيدگي و اظهار نظر كميسيون خواهد بود.

با سپاس محرم سعیدی 


https://get.cryptobrowser.site/2738817
نویسنده: atila ׀ تاریخ: چهار شنبه 5 مهر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

درباره وبلاگ

Welcome to the blog of justice


لینک دوستان

لینکهای روزانه

جستجوی مطالب

طراح قالب

CopyRight| 2009 , adalet.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.COM