عدالت adalet

عدالت adalet

آيين نامه قبوض مخصوص پرداخت اقساط بهاي املاك

آيين نامه قبوض مخصوص پرداخت اقساط بهاي املاك

موضوع تبصره۱ ماده ۲۰ قانون نوسازي و عمران شهري

مصوب 1/4/1348

ماده ۱ـ در هر مورد كه به تجويز ماده ۲۰ قانون نوسازي و عمران شهري قسمتي از بهاي اراضي و اماكن و مستحدثات مشمول طرحهاي عمراني و نوسازي و احداث و توسعه معابر بايد به اقساط پرداخت شود شهرداري قبوض اقساطي قابل انتقال صادر و بفروشنده ملك تسليم مي ‌نمايد.

ماده ۲ـ قبوض اقساطي عبارت از دستور پرداختي است به عهده حسابداري شهرداري هر محل و شهرداري مكلف است در سررسيد اصل و بهره آن را برطبق مقررات ماده ۹ اين آيين ‏نامه پرداخت نمايد.

ماده ۳ـ در قبوض اقساطي شهرداري بايد اصل و بهره قانوني هر قسط قيد گردد و قبوض به امضاء شهردار يا قائم مقام مجاز او و همچنين رئيس حسابداري يا مسئول امور مالي شهرداري برسد.

ماده ۴ـ شهرداري مكلف است براي پرداخت وجوه قبوض اقساطي در بودجه هر سال اعتبار مخصوص تأمين نمايد و مطلقاً از محل اين اعتبار مصارف ديگري انجام ندهد به نحوي كه وجوه قبوض اقساطي هر سال در سررسيد پرداخت گردد.

ماده ۵ـ قبوض اقساطي شهرداري با نام و قابل انتقال خواهد بود و در موقع تنظيم سند انتقال در دفاتر اسناد رسمي ‌به انتقال دهنده تسليم مي ‌گردد و تعداد و شماره و جمع مبلغ كل آنها در سند انتقال بايد قيد شود.

ماده ۶ـ هرگونه نقل و انتقال قبوض اقساطي شهرداري بايد در دفاتر اسناد رسمي ‌يا به وسيله گواهي امضاء در دفتر مخصوص گواهي امضاء به عمل آيد و اين موضوع بايد در پشت قبوض اقساطي ذكر شود.

ماده ۷ـ حسابداري هر شهرداري مكلف است دفتر مخصوصي براي ثبت قبوض اقساطي تنظيم و نگاهداري نمايد. در دفتر مذكور بايد نام صاحب قبض شماره، تاريخ صدور، تاريخ سررسيد و مبلغ (اصل و بهره‌) ثبت شود.

ماده ۸ـ به منظور يكنواخت بودن فرم قبوض اقساطي و دفاتر مذكور در ماده ۷ در تمام شهرداريهاي كشور وزارت كشور مكلف است قبوض و دفاتر لازم به مقدار كافي با شماره مسلسل چاپ نموده و در هر مورد برحسب تقاضاي شهرداري تعداد مورد نياز را ارسال دارد و در دفتر مخصوصي شماره ‌هاي قبوض ارسالي را ثبت كند، شهرداري مكلف است در نگاهداري و حفظ دفاتر و قبوض دريافتي مراقبت نمايد و هرگاه تعدادي از قبوض به جهتي از جهات غير قابل استفاده گردد عين آنها را به مهر (غير‌قابل استفاده‌) ممهور و با قيد مشخصات وسيله پست سفارشي به‌ وزارت كشور ارسال دارد.

ماده ۹ـ شهرداري بايد ترتيبي اتخاذ كند كه وجوه قبوض اقساطي شهرداري قبل از سررسيد در حساب شهرداري نزد بانك ملي ايران موجود باشد و فهرست و مشخصات كامل قبوض را تهيه و به امضاء شهردار يا قائم مقام او و همچنين رئيس حسابداري يا مسئول امور مالي شهرداري برساند و آن را به ضميمه دستور پرداخت لااقل يك روز قبل از سررسيد به بانك تسليم نمايد. بستانكار به بانك مراجعه و با تسليم قبض وجه آن را از بانك دريافت مي‌كند.

با سپاس محرم سعیدی


https://get.cryptobrowser.site/2738817
نویسنده: atila ׀ تاریخ: چهار شنبه 5 مهر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

درباره وبلاگ

Welcome to the blog of justice


لینک دوستان

لینکهای روزانه

جستجوی مطالب

طراح قالب

CopyRight| 2009 , adalet.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.COM