عدالت adalet

عدالت adalet

آيين‏نامه نحوه واگذاري املاك به شركتها و مؤسسات و شرايط فسخ قراردادها بخش اول

آيين‏نامه نحوه واگذاري املاك به شركتها و مؤسسات و شرايط فسخ قراردادها

مصوب 1/4/1348

ماده ۱ـ در هر مورد كه شهرداري بخواهد در اجراي ماده ۲۲ قانون نوسازي و عمران شهري اراضي و املاكي را كه طبق قانون مذكور (به ‌استثناي ماده ۲۴ قانون) به ملكيت خود در آورده به منظور نوسازي به ‌شركتها و مؤسسات واگذار نمايد پس از جلب موافقت انجمن شهر بايد گزارش توجيهي كار را به وزارت كشور ارسال نموده و موافقت كلي و اصولي وزارت مزبور را در اين مورد تقاضا نمايد.

ماده ۲ـ گزارش توجيهي مذكور بايد حاوي نكات زير باشند:

الف ـ شرح و توصيف كلي برنامه طرح مورد نظر.

ب ـ علل و جهات واگذاري و پيش ‏بيني فوائد و امتيازات اجراي طرح.

ج ـ مساحت و قيمت تمام شده اراضي و املاكي كه در نظر است واگذار شود.

د ـ گواهي دفتر مهندسي استان يا فرمانداري كل ذيربط مشعر بر ‌انطباق طرح مورد نظر با اساس نقشه جامع شهر.

ماده ۳ـ پيشنهاد شهرداري در وزارت كشور به طور كلي مورد بررسي واقع و پس از موافقت اصولي وزير كشور به شهرداري ابلاغ مي‌ شود.

ماده ۴ـ شهرداري مكلف است پس از دريافت موافقت اصولي وزارت كشور برنامه تفصيلي طرح و فهرست نقشه‌ هاي لازم و مقياس آنها و مدت تهيه طرح مورد نظر و عوامل تشخيص برتري آن را تهيه و با صدور آگهي به مسابقه بگذارد.

ماده ۵ـ كميسيون تشخيص و داوري برتري طرحها مركب از پنج نفر مهندسان كار آزموده و بصير معماري و ساختماني در وزارت كشور تشكيل مي‌گردد اعضاء كميسيون بنا به پيشنهاد وزارت كشور و تصويب هيئت وزيران تعيين و منصوب مي‌شوند.

ماده ۶ـ آگهي شهرداري بايد در جرائد كثير الانتشار مركز و يكي از جرائد كثير الانتشار محل (در صورت وجود‌) در سه نوبت هر نوبت به فاصله ده روز منتشر شود.

تبصره ـ آگهي هاي مربوط به طرحهاي مهم به تشخيص وزارت كشور علاوه بر روزنامه‌ هاي كثير الانتشار بايد در روزنامه ‌هايي كه در مركز به زبان خارجي چاپ مي‌شود نيز منتشر شود.

ماده ۷ـ پس از تعيين مقياس نقشه‌ ها و مدت تهيه طرح شهرداري مكلف است مشخصات و مدارك مربوط به برنامه‌ هاي طرح مورد نظر را تهيه و به صورت دفترچه مشخصات تنظيم و به تعدادكافي تكثير و در قبال قيمت تمام شده در اختيار متقاضيان بگذارد. دفترچه مشخصات بايد حاوي اطلاعات لازم به خصوص شامل اسناد و مدارك زير باشد:

الف ـ نقشه‌ هاي تفصيلي موقعيت زمين.

ب ـ كروكي موقعيت زمين در طرح كلي شهر.

ج ـ نقشه نمايش پستي و بلندي زمين نسبت به خيابان اصلي مجاور زمين.

د ـ برنامه تفصيلي طرح مورد نظر با ذكر ضوابط شهرسازي و معيارهاي ساختماني و فني مربوطه.

هـ ـ تعيين تأسيسات شهري طرح و سياهه كامل آن قسمت از تأسيسات مذكور كه بايد به هزينه برنده مسابقه در زمين مورد نظر اجرا  شود.

و ـ تعيين نقشه ‌هاي لازم و مقياس آنها و مدت تهيه طرح و عوامل تشخيص برتري آن.

ز ـ تعيين مشخصات و مساحت معابر عمومي و ميدانها كه بر مبناي نقشه جامع در داخل طرح واقع مي‌شود.

ح ـ نقشه طرحهاي مهندسي ترافيك مربوط به طرح.

ط ـ ذكر شرايط مالي و فني كه شركت كنندگان بايد واجد آن باشند و شرايط شركت در مسابقه و اسناد و مداركي كه به ضميمه طرح بايد تسليم دارند و ميزان تضمينات لازم براي عقد قرارداد طبق مقررات اين آيين‏ نامه و تاريخ تسليم پيشنهاد.

ي ـ نمونه قراردادي كه در هر مورد بايد منعقد شود.

ماده ۸ ـ در آگهي ذكر نكات و موارد زير ضروري است:

الف ـ موقعيت، حدود‌، مشخصات و مساحت زمين

ب ـ قيمت زمين و ترتيب پرداخت آن.

ج ـ شرح اجمالي برنامه طرح مورد نظر.

د ـ شرايط شركت در مسابقه و اعلام قبولي براساس ماده ۱۲ اين آيين ‏نامه.

هـ ـ شرايط مالي و فني شركت كنندگان بر اساس مواد ۹ و ۱۰ اين آئين ‏نامه.

و ـ مدت تهيه طرح و تاريخ تسليم آن به شهرداري و عوامل تشخيص برتري طرح.

ز ـ ذكر آنكه برتري طرحهاي واصله وسيله كميسيون مقرر در ماده ۵ تشخيص و پس از تصويب انجمن شهر و تأييد وزارت كشور برنده اعلام مي‌شود شركت كنندگاني كه طرح آنها مورد قبول واقع نشده حق هيچگونه ادعايي بر شهرداري ندارند.

ماده ۹ـ شهرداري مكلف است در مورد تشخيص صلاحيت فني شركتها و مؤسسات مذكور در ماده ۲۲ قانون نوسازي و عمران شهري ضوابط و معيارهايي را كه سازمان برنامه در خصوص طبقه بندي شركتها و مؤسسات مهندسي مشاور و پيمانكار درجه بندي شده مورد عمل قرار مي‌ دهد متناسب با طرح مورد نظر در مورد شركت يا مؤسسه طرف قرارداد رعايت نموده و براساس ضوابط مذكور به تشخيص صلاحيت فني مبادرت و اظهار نظر نمايد.

ماده ۱۰ـ براي تشخيص صلاحيت مالي مؤسسات و شركتهاي مذكور در ماده ۲۲ قانون نوسازي و عمران شهري شهرداري بايد با ذكر ميزان سرمايه لازم براي اجراي طرح برمبناي برآورد پيشنهاد دهنده اطلاعات كافي از طريق بانك ملي يا ساير بانكهاي دولتي تحصيل نمايد.

ماده ۱۱ـ خريداران اسناد مسابقه مكلفند ظرف دو ماه از تاريخ آخرين آگهي شهرداري قبول يا عدم قبول خود را براي شركت در مسابقه به شهرداري كتباً اعلام دارند.

ماده ۱۲ـ شركتها و مؤسساتي كه قبول شركت در مسابقه را اعلام مي ‌نمايند بايد يك درصد بهاي زمين مورد طرح را (وجه نقد يا ضمانتنامه بانكي يا اسناد خزانه‌) بعنوان سپرده به صندوق شهرداري بسپارند. سپرده شركتها و مؤسساتي كه قبولي خود را اعلام داشته و در مدت مقرر به تسليم طرح مبادرت ننموده اند بنفع شهرداري ضبط مي‌ شود و سپرده برنده مسابقه طرح در محاسبه تضميناتي كه بايد بدهد محسوب و سپرده ساير شركت كنندگان مسترد خواهد شد.

ماده ۱۳ـ بهاي اراضي و املاك و هزينه ‌هاي پرداختي عبارت است از بهاي عرصه و اعيان‌، هزينه تخريب و تسطيح و بهاي اراضي خيابانها و معابر و ميدانها و حقوق و امتيازات مربوط به انشعاب برق و آب و تلفن و گاز و حقوق كسب و پيشه يا تجارت و حق ريشه.

ادامه مطلب در بخش دوم


https://get.cryptobrowser.site/2738817
نویسنده: atila ׀ تاریخ: چهار شنبه 5 مهر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

درباره وبلاگ

Welcome to the blog of justice


لینک دوستان

لینکهای روزانه

جستجوی مطالب

طراح قالب

CopyRight| 2009 , adalet.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.COM