عدالت adalet

عدالت adalet

آئين ‌نامه مربوط به استفاده از اراضي احداث بنا و تأسيسات در خارج از محدوده قانوني و حريم شهرها بخش د

فصل سوم ـ احداث شهرك

ماده ۱۱ـ در مورد ايجاد شهرك رعايت ضوابط زير‌الزامي است:

۱. دريافت گواهي از ادارات كشاورزي و منابع طبيعي ـ تعاون و امور روستاهاي محل مبني بر بلامانع بودن استفاده از زمين و نيز گواهي شركتهاي آب و برق منطقه اي از نظر وجود و يا امكان ايجاد منابع آب و برق كافي براي تأمين احتياجات شهرك.

۲. ارائه سند مالكيت به نام متقاضي.

۳. تعيين و معرفي مهندس مشاور و شهرسازي و معماري مجاز مسئول ـ تهيه طرح و نظارت ساختمان شهرك.

۴. منظور داشتن حداقل 30 درصد كل مساحت زمين موضوع طرح براي معابر عمومي و فضاي سبز و ميادين و تأسيسات عمومي و اجتماعي و تجهيزات شهري كه غير قابل تملك خصوصي باشد.

۵. رعايت ضوابط مقرر در ماده ۴ اين آئين ‌نامه در هر مورد كه به تشخيص وزارت مسكن و شهرسازي قابل انطباق با ضوابط شهرك سازي باشد.

ماده ۱۲ـ احداث شهرك مستلزم دريافت پروانه ميباشد و دارنده پروانه شهرك سازي حق واگذاري يا انتقال پروانه را به ديگري ندارد مگر با موافقت وزارت مسكن و شهرسازي.

تبصره ـ ترتيب صدور پروانه تأسيس شهرك و پروانه بهره برداري از شهرك طبق دستورالعملي خواهد بود كه به پيشنهاد وزارت مسكن و شهرسازي به تصويب شوراي عالي شهرسازي و معماري ايران خواهد رسيد.

ماده ۱۳ـ به منظور بررسي و اتخاذ تصميم مقدماتي در مورد پيشنهادهاي مربوطه به احداث شهرك‌ هاي جديد براساس مقتضيات و نيازهاي منطقه اي و اجراي وظايف مقرر در اين آئين ‌نامه و يا دستورالعمل موضوع تبصره ماده ۱۲ در مركز هر استان كميسيوني به رياست استاندار و شركت مقامات زير تشكيل ميگردد و تصميمات آن با رأي اكثريت مجموع اعضاء مناط اعتبار خواهد بود.

۱. معاون استاندار در امور عمراني كه ضمناً قائم مقام استاندار در غيبت او خواهد بود.

۲. مديركل مسكن و شهرسازي استان كه ضمناً دبيري كميسيون را نيز به عهده خواهد داشت.

۳. مديركل كشاورزي و منابع طبيعي استان.

۴. رئيس دفتر مهندس استان.

۵ ـ رئيس دفتر برنامه و بودجه استان.

تبصره ۱ـ در استان مركزي به جاي مديركل مسكن و شهرسازي استان نماينده واحد شهرسازي و معماري وزارت مسكن و شهرسازي و به جاي رئيس دفتر مهندسي استان نماينده حوزه معاونت عمران وزارت كشور عضويت كميسيون را خواهند داشت و در موقع لزوم از دبير شوراي نظارت بر گسترش شهر تهران نيز براي شركت در كميسيون دعوت بعمل خواهد آمد.

تبصره ۲ـ در استانهايي كه شوراهاي هماهنگي و نظارت بر توسعه وجود داشته يا بعداً ايجاد شود دبيران شوراهاي مذكور نيز عضويت كميسيون را خواهند داشت.

تبصره ۳ ـ در هر مورد كه حضور نمايندگان سازمان حفاظت محيط زيست يا وزارت اطلاعات و جهانگردي يا هر يك از سازمانهاي ديگر دولتي در كميسيون لازم و ميسر تشخيص شود از آنها نيز دعوت بعمل خواهد آمد.

ماده ۱۴ـ انجام عمليات مربوط به تفكيك ثبتي اراضي شهركها منوط به اتمام عمليات زير بنايي و صدور پروانه بهره برداي و اجازه تفكيك ميباشد و بر حسب مورد ممكن است عمليات اجرايي زير بنايي و صدور پروانه بهره برداري و اجازه تفكيك بمراحل مختلف تقسيم گرديده پس از خاتمه عمليات هر قسمت پروانه بهره برداري و اجازه تفكيك نسبت به آن قسمت صادر و به احداث كننده شهرك تسليم شود ـ همچنين در مواردي كه به تشخيص كميسيون مقرر در ماده ۱۳ اين آئين‌ نامه ايجاب كند ميتوان پروانه بهره برداري را از لحاظ امكان تفكيكي و فروش قطعات ساختمانها و اراضي قبل از اتمام عمليات اجرايي زير بنايي نسبت به ‌هر قسمت از شهرك صادر نموده. مشروط بر اينكه از متقاضي تضمين كافي كه ترتيب آن در دستورالعمل موضوع تبصره ماده ۱۲ اين آئين ‌نامه مقرر خواهد گرديد براي اتمام عمليات زيربنايي قسمتهاي مذكور اخذ شود.

ماده ۱۵ـ در مورد شهركهايي كه قبل از تصويب اين آئين نامه شروع به احداث شده است اجازه انجام عمليات شهرسازي و ساختماني پس از رسيدگي و تصويب پروژه شهرك توسط كميسيون مقرر در ماده ۱۳ اين آئين ‌نامه و اخذ تضمين كافي براي تكميل عمليات زير بنايي توسط اداره كل مسكن و شهرسازي استان مربوط صادر خواهد شد.

تبصره ۱ـ دستورالعمل طرز اجراي اين ماده و تعيين آن مقدار از ضوابط مقرر در مورد شهركهای جديد‌الاحداث كه رعايت آنها در اين قبيل شهركها لازم و امكان پذير باشد و كيفيت اخذ تضمين براي تكميل عمليات زير بنايي با توجه شرايط خاص هر يك از انواع اين قبيل شهركها توسط وزارت مسكن و شهرسازي تصويب و  بر طبق آن رفتار خواهد شد.

تبصره ۲ـ در صورتيكه نحوه تفكيك اراضي اين قبيل شهركها با ضوابط مقرر براي هر يك هماهنگ نباشد با صدور اجازه اصلاح نقشه تفكيكي توسط كميسيون موضوع ماده ۱۳ اين آئين ‌نامه اصلاحات لازم در نقشه تفكيكي بعمل خواهد آمد.

ماده ۱۶ـ وظايف و اختياراتي كه در اين آئين ‌نامه براي استاندار يا ساير مقامات در استان تعيين شده است به عهده فرمانداركل و ساير مقامات مربوط در فرمانداري كل خواهد بود.

با سپاس محرم سعیدی


https://get.cryptobrowser.site/2738817
نویسنده: atila ׀ تاریخ: جمعه 7 مهر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

درباره وبلاگ

Welcome to the blog of justice


لینک دوستان

لینکهای روزانه

جستجوی مطالب

طراح قالب

CopyRight| 2009 , adalet.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.COM