عدالت adalet

عدالت adalet

جام جهانی فوتبال 2010 آفریقای جنوبی

 آفریقای جنوبی 2010

این اولین بار بود که جام جهانی فوتبال در قاره سیاه یعنی آفریقا برگزار می شد.  32 تیم به مرحله نهای جام جهانی رسیدند که سهم اروپا 13 تیم شامل: ایتالیا، آلمان، انگلستان، اسپانیا، اسلونی،اسلووکی،فرانسه، پرتغال،سویس، هلند، دانمارک،سربستان ویونان. از آسیا 4 تیم شامل: کره جنوبی، کره شمالی ، ژاپن و استرالیا. از آفریقا 6 تیم شامل آفریقای جنوبی، الجزایر، کامرون، غنا،ساحل عاج و نیجریه. از آمریکای جنوبی 4 تیم شامل: آرژانتین ، اروگوئه، پاراگوئه و برزیل از آمریکای شمالی 2 تیم ایالات متحده و مکزیک. از آمریکای لاتین 2 تیم شیلی و هندوراس.و یک تیم از اقیانوسیه یعنی زلاند نو بود.

جام جهانی 2010 یکی از جام های جهانی جالب بود که بزرگان فوتبال یکی پس از دیگری از دور رقابت ها کنار رفتند

ایتالیا قهرمان دوره گذشته که آمده بود با قهرمانی در این جام تعداد قهرمانی خود را به 5 برساند و با برزیل برابر شود با دو تساوی مقابل پاراگوئه و زلاند نو و یک شکست مقابل اسلوکی  نتوانست از گروه خود صعود کند و در میان ناباوری از دور رقابت ها کنار رفت.

فرانسه نایب قهرمان دور گذاشته نیز با دو شکست و یک تساوی در گروه خود آخر شد و با رسوایی که در اردوی خود به بار آورد جام را ترک کرد انگلستان در مرحله یک هشتم نهایی مغلوب آلمانیها شد گر چه گلی که وارد دروازه آلمان شد داور نادیده گرفت ولی این انگلیس بود که جام را ترک کرد.

 آفریقای جنوبی میزبان رقابت ها نیز نتوانست از  گروه خود صعود کند و اولین میزبانی بود که نتوانست از گروه خود بالا بیاید .

آرژانتین که غزال تیزپای خود و بهترین باریکن خود یعنی مسی را در اختیار داشت و استوره جهان یعنی دیگو آرماندو مارادونا هم که مربی این تیم بود خیلی امیدوار بودند که برای سومین بار قهرمان جهان شوند ولی در میان ناباوری مقابل آلمان در یک چهارم نهایی با نتیجه چهار بر صفر شکست خوردند واز دور رقابتها کنار رفتند.

برزیل پر افتخار ترین تیم جهان نیز مقابل هلند شکست خورد و از دور رقابتها حذف شد.

چهار تیم اسپانیا، هلند،آلمان و اروگوئه به مرحله نهایی رسیدند که اسپانیا یک بر صفر آلمان را شکست داد و به فینال رسید وهلند در یک دیدار تنگاتنگ سه بر دو بر اروگوئه فائق آمد و راهی فینال شد.

در دیدار رده بندی آلمان در یک بازی تنگاتنگ سه بر دو اروگوئه را شکست داد وبه مقام سومی جهان رسید و از مقام خود در جام جهانی 2006 آلمان دفاع کرد و اروگوئه مقام چهارم جهان را به دست آورد.

در دیدار فینال جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی دو تیم اروپایی اسپانیا و هلند که تا به حال هیچ کدام طعم قهرمانی جهان را نچشیده بودند رودر روی هم قرار گرفتند هلند که سه بار به فینال رسیده بود ودر آستانه کسب جام نتوانسته بود جام را به خانه ببرد این بار امیدوار بود که با داشتن ستاره گانی چون اسنایدر و آریان روبن به این مهم دست یابد.

در دیدار فینال در وقت قانونی گلی رد و بدل نشد و بازی صفر صفر به پایان رسید و بازی به وقت اضافی کشیده شد سه دقیقه مانده بود به پایان بازی و ضربات پنالتی این ینییستا بود که آب سردی بر سر هلند ریخت و با گل خود اسپانیا را برای اولین بار قهرمان جهان کرد و هلند را در حسرت فتح جام باقی گذاشت و اسپانیا قهرمان جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی شد و هلند نایب قهرمان این جام نام گرفت. وتیم اسپانیا برای اولین بار طعلسم قهرمان نشدن تیم های اروپایی را در خارج از قاره اروپا شکست و در قاره سیاه قهرمانی را برای یک تیم اروپایی به دست آورد.

در این جام دیگو فورلان از اروگوئه، دیوید ویا از اسپانیا، اسنایدر از هلند ومولر از آلمان هرکدام با پنج گل زده بهترین گلزن جام شناخته شدند که مولر آلمانی به خاطر سه پاس گل دیگر توپ طلایی جام را گرفت.

بهترین بازیکن جام دیگو فورلان از اروگوئه شد.

بهترین دروازبان از اسپانیا نیکل کاسیاس انتخاب شد.

بیشترین گل جام با شانزده گل تیم آلمان به ثمر رساند.

در این جام تیم های سویس و پرتغال هر کدام دریافت یک گل کمترین گل خورده را داشتند.

با سپاس

 محرم سعیدی


https://get.cryptobrowser.site/2738817
نویسنده: atila ׀ تاریخ: سه شنبه 10 خرداد 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

درباره وبلاگ

Welcome to the blog of justice


لینک دوستان

لینکهای روزانه

جستجوی مطالب

طراح قالب

CopyRight| 2009 , adalet.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.COM