عدالت adalet

عدالت adalet

آيين نامه اجرايي قانون نظام مهندسي و كنترل ساختمان بخش هشتم

فصل ششم: شوراي انتظامي نظام مهندسي

ماده 95ـ  شوراي انتظامي نظام مهندسي مرجع تجديد نظر آراي صادر شده از شوراي انتظامي استان هاست و داراي پنج عضو ميباشد و اعضاي آن براي مدت سه سال به شرح زير منصوب مي شوند و انتخاب مجدد آنها بلامانع است:

الف ـ يك عضو حقوقدان به معرفي رياست قوه قضاييه.

ب ـ دو عضو به معرفي وزير مسكن و شهرسازي.

ج ـ دو عضو به معرفي شوراي مركزي.

جلسات شوراي انتظامي نظام مهندسي با حضور حداقل دو سوم اعضا رسميت يافته و آراي صادر شده با (۳) رأي موافق معتبر خواهد بود.

ماده 96ـ شوراي انتظامي نظام مهندسي در اولين جلسه از بين خود يك رئيس، يك نايب رئيس و يك دبير براي مدت يك سال انتخاب مي نمايد و انتخاب مجدد آنها بلامانع است.

ماده 97 ـ تقاضاي تجديد نظر در دبيرخانه نظام مهندسي استان ثبت و دبيرخانه مذكور تقاضا را به انضمام پرونده مربوط، حاوي تمامي اوراق و مدارك و مستندات، رأي صادر شده و پروانه عضويت مشتكي عنه، مهر و موم كرده و از طريق پست سفارشي به دبيرخانه شوراي انتظامي نظام مهندسي ارسال مي دارد. در صورتي كه تجديد نظر خواه درخواست خود را مستقيماّ به دبيرخانه شوراي انتظامي نظام مهندسي تسليم يا ارسال دارد، دبيرخانه مذكور كليه سوابق و مدارك لازم را از دبيرخانه شوراي انتظامي استان دريافت مي دارد.

ماده 98ـ در صورتي كه درخواست تجديد نظر در مهلت مقرر تسليم و به ثبت رسيده باشد شوراي انتظامي نظام مهندسي با رعايت نوبت به موضوع رسيدگي كرده و كليه اختيارات لازم از قبيل دعوت طرفين و يا هر شخص ديگري كه در ارتباط با موضوع است و كسب نظر كارشناسان و متخصصين و كميسيون هاي تخصصي و غيره را دارد.

 مرجع تجديد نظر پس از ختم رسيدگي نسبت به صدور رأي مبني بر تأييد يا تعديل يا تغيير رأي تجديد نظر خواسته اقدام مي نمايد. آراي صادر شده از مرجع تجديد نظر بايد مستند، مستدل و صريح بوده و در آن قيد شود كه رأي قطعي است و در مواردي كه رأي مبني بر محروميت است بايد تاريخ شروع محروميت با رعايت فرجه لازم جهت ابلاغ رأي در متن رأي درج شود.

تبصره ـ در صورتي كه پرونده در شوراي انتظامي استان در اجراي مواد (۸۶) و (۸۹) اين آيين نامه خارج از نوبت رسيدگي شده باشد يا رئيس شوراي انتظامي نظام مهندسي رسيدگي خارج از نوبت را ضروري تشخيص دهد در شوراي انتظامي نظام مهندسي نيز خارج از نوبت رسيدگي خواهد شد.

ماده 99ـ دبيرخانه شوراي انتظامي نظام مهندسي پس از ثبت آراي قطعي شده در دفتر مخصوص و حفظ سوابق، آراي مذكور را ظرف يك هفته حضوري يا به وسيله پست سفارشي به طرفين شكايت ابلاغ و نسخه اي از آنها را جهت اجرا به نظام مهندسي استان ارسال مي دارد. نظام مهندسي استان ضمن اينكه يك نسخه از رأي مذكور را در پرونده عضويت ضبط و يك نسخه ديگر را جهت ثبت در سوابق امر به سازمان مسكن و شهرسازي استان ارسال مي كند، مفاد رأي را به مورد اجرا مي گذارد.

ماده 100ـ در كليه مواردي كه آراي قطعي شده داير بر محروميت موقت استفاده از پرونده اشتغال باشد نظام مهندسي استان مربوط موظف است پروانه اشتغال عضو محكوم را اخذ و به سازمان مسكن و شهرسازي استان ارسال نمايد و تصوير پروانه اشتغال ضبط شده را به دبيرخانه شوراي انتظامي نظام مهندسي ارسال دارد. پروانه اشتغال تا پايان مدت محروميت در سازمان مسكن و شهرسازي استان نگاهداري مي شود.

تبصره ـ در صورتي كه عضو متخلف، ظرف سه ماه از تاريخ مندرج در رأي قطعي مبني بر محروميت موقت استفاده از پروانه اشتغال از تحويل پروانه اشتغال خود به نظام مهندسي استان يا مراجع صدور پروانه اشتغال امتناع ورزد، مرجع صادر كننده پروانه اشتغال محكوميت وي را در پرونده او درج و پروانه اشتغال بعدي وي را با تاخيري معادل دو برابر مدت محروميت مذكور تمديد و تجديد خواهد كرد و مراتب را به كليه شهرداري ها و مراجع ذي ربط نيز ابلاغ خواهد نمود. مفاد اين تبصره بايد به صورت فرم در كليه آراي صادر شده درج شود.

ماده 101ـ مرجع رسيدگي به شكايات از اعضاي هيأت مديره و شوراي انتظامي استان اعم از اينكه به اعتبار وظايف آنها در هيأت مديره يا شوراي انتظامي استان و يا به اعتبار عضويت آنها در نظام مهندسي استان باشد، شوراي انتظامي نظام مهندسي خواهد بود و اجراي مفاد رأي صرف نظر از نوع و موضوع آن با دبيرخانه شوراي انتظامي نظام مهندسي مي باشد.

فصل هفتم: هيأت عمومي

ماده 102ـ در اجراي ماده (۱۹) قانون به منظور ايجاد هماهنگي در امور نظام مهندسي استان ها، هيأت عمومي متشكل از اعضاي هيأت مديره ها در سطح كشور تشكيل مي شود.

جلسات عادي هيأت عمومي با دعوت رئيس سازمان از اعضاي هيأت مديره ها سالي يك بار با حضور نماينده وزير مسكن و شهرسازي تشكيل مي شود. در دعوتنامه تاريخ، محل و دستور جلسه بايد قيد شود.

تبصره ـ اولين جلسه عادي هيأت عمومي پس از انتخاب و آغاز به كار هيأت مديره ها در دو سوم استان هاي كشور مشروط بر اينكه در برگيرنده تمام نظام مهندسي استانهايي كه داراي (۷۰۰) نفر عضو يا بيشتر هستند باشد، به دعوت وزارت مسكن و شهرسازي تشكيل خواهد شد.

ماده 103ـ جلسات فوق العاده هيأت عمومي بنا به تصميم آخرين جلسه عادي هيأت عمومي و يا به تقاضاي دو سوم اعضاي شوراي مركزي و يا دعوت وزير مسكن و شهرسازي تشكيل مي شود.

ماده 104ـ جلسات هيأت عمومي با حضور دو سوم از تعداد كل اعضاي هيأت مديره نظام مهندسي استان ها كه تا آن تاريخ تشكيل شده است رسميت خواهد يافت. افتتاح و اداره جلسات هيأت عمومي تا تعيين هيأت رئيسه بر عهده دستگاه دعوت كننده خواهد بود.

هيأت رئيسه هر اجلاس شامل، يك رئيس، يك نايب رئيس، يك دبير و دو نفر ناظر مي باشد كه از بين عده حاضر در جلسه با رأي اكثريت انتخاب خواهند شد. دبيرخانه هيأت عمومي همان دبيرخانه شوراي مركزي مي باشد.

ماده 105ـ اداره جلسات هيأت عمومي به عهده رئيس جلسه و در غياب او به عهده نايب رئيس است.

طرح دستور جلسه و تنظيم صورت مذاكرات و تصميمات به عهده دبير و نظارت در حصول اكثريت در رأي گيري مصوبات به عهده نظارت خواهد بود. تصميمات جلسه با آراي اكثريت نصف به علاوه يك عده حاضر در جلسه معتبر مي باشد.

ماده 106ـ جلسات عادي هيأت عمومي سالي يك بار در تير ماه به مدت دو تا چهار روز در يكي از استان ها تشكيل مي شود و در پايان هر جلسه، تاريخ و مكان و دستور جلسه بعدي و در صورت لزوم تاريخ و مكان جلسات فوق العاده اي كه در حد فاصل جلسه عادي بعد بايد در همان استان تشكيل شود، با رأي اكثريت اعضا تعيين مي شود. هيأت عمومي مي تواند جلسات غير رسمي نيز داشته باشد.

ماده 107ـ وظايف و اختيارات هيأت عمومي به شرح زير تعيين مي شود:

الف ـ انتخاب افراد واجد شرايط عضويت در شوراي مركزي به ميزان حداقل دو برابر تعداد مورد نياز در هر رشته با قيد « اصلي و علي البدل » و معرفي به وزير مسكن و شهرسازي، به منظور انتخاب نمودن اعضاي اصلي و علي البدل و معرفي به وزير مسكن و شهرسازي، به منظور انتخاب نمودن اعضاي اصلي و علي البدل شوراي مركزي از بين آنها.

ب ـ شنيدن گزارش سالانه شوراي مركزي.

پ ـ بررسي و تصويب ترازنامه شوراي مركزي.

ت ـ بررسي و تصويب خط مشي عمومي و پيشنهادي شوراي مركزي.

ث ـ شنيدن گزارش عملكرد نظام مهندسي استانهاي مختلف كه به وسيله دبيرخانه هيأت عمومي ارائه مي شود و حصول اطلاع از فعاليتها، وضعيت و مشكلات نظام مهندسي استانها و ارائه طريق به آنها.

ج ـ شنيدن ساير گزارشها و پيشنهادات مختلف كه به وسيله دبيرخانه هيأت عمومي يا هر يك از نظام مهندسي استانها ارائه مي شود و اتخاذ تصميم يا ارائه طريق مناسب.

چ ـ اتخاذ تصميم در مورد تنظيم روابط بين نظام مهندسي استان ها با يكديگر از لحاظ تبادل تجارب و اطلاعات و نيز همكاري با شهرداري ها و مراجع دولتي و عمومي بنا به پيشنهاد دبير خانه هيأت عمومي.

ح ـ بررسي و تصويب ضوابط و مقررات نظام نامه هاي پيشنهادي اداري، استخدامي و غيره مربوط به شوراي مركزي.

خ ـ بررسي و تصويب نظام نامه هاي داخلي نحوه اداره هيأت عمومي.

د ـ تصويب ميزان وروديه و حق عضويت سالانه اعضاي نظام مهندسي استانها با توجه به موقعيت و امكانات هر استان.

ذ ـ بررسي و تصويب نظام نامه پيشنهادي شوراي مركزي در خصوص نحوه تشكيل و اداره امور صندوق مشترك نظام مهندسي استان ها.

ر ـ بررسي و تصويب ساير ضوابط و مقررات و نظام نامه ها و پيشنهادات ارائه شده از سوي شوراي مركزي يا دبيرخانه هيأت عمومي .

فصل هشتم: شوراي مركزي

ماده 108ـ شوراي مركزي متشكل از (۲۵) عضو اصلي و (۷) عضو علي البدل با تركيب رشته هاي اصلي طبق جدول زير مي باشد كه از بين دو برابر افراد معرفي شده به وسيله هيأت عمومي در هر رشته به قيد اصلي و علي البدل توسط وزير مسكن و شهرسازي انتخاب مي شوند.

اعضاي شوراي مركزي بايد علاوه بر داشتن عضويت در هيأت مديره، خوشنام و داراي سابقه انجام كارهاي طراحي، اجرايي، علمي، تحقيقي يا آموزشي برجسته و ارزنده و فاقد محكوميت انتظامي از درجه (۳) به بالا در (۵) سال گذاشته باشند.

تبصره- اعضاي هيأت مديره كه به عضويت شوراي مركزي انتخاب مي شوند، مي توانند همچنان در عضويت نظام مهندسي استان خود نيز باقي بمانند.

ماده 109ـ مدت عضويت اعضاي شوراي مركزي سه سال است.(تجديد انتخاب اعضاي شوراي مركزي در صورت بقاي شرايط لازم، در دوره هاي بعد بلا مانع است).

ماده 110ـ شوراي مركزي داراي هيأت رئيسه اي متشكل از يك رئيس و دو دبير اجرايي و دو منشي مي باشد كه دبيران و منشي ها با اكثريت آرا از بين اعضاي شوراي مركزي انتخاب مي شوند. و دوره مسئوليت آنها يك ساله و انتخاب مجدد ايشان بلامانع است. رئيس شوراي مركزي نيز به شرح مندرج در ماده ( ۱۱۵ ) اين آيين نامه منصوب مي شود.

 

ماده 111ـ جلسات شوراي مركزي در مواقع لزوم به دعوت رئيس شوراي مركزي و در غياب وي به دعوت يكي از دبيران اجرايي در محل شوراي مركزي تشكيل و با حضور دو سوم اعضا رسميت خواهد يافت و تصميمات و مصوبات آن با حداقل 13  رأي موافق معتبر است. اعضاي علي البدل بدون داشتن حق رأي مي توانند در جلسات شوراي مركزي شركت كنند. تصميمات شوراي مركزي پس از ثبت در دفتر مخصوص از طريق دبيرخانه شوراي مركزي به اشخاص و مراجع ذي صلاح ابلاغ مي شود و پيگيري لازم به عمل خواهد آمد.

ماده 112ـ انجام هزينه هاي اداري و استخدامي و جاري شوراي مركزي و دبيرخانه آن همچنين پرداخت هزينه سفر اعضاي شوراي مركزي كه از استانها در جلسات شوراي مركزي شركت مي كنند به موجب نظام نامه مالي و اداري سازمان است كه به پيشنهاد شوراي مركزي به تصويب هيأت عمومي مي رسد.

ماده 113ـ هزينه هاي سازمان و اركان آن از محل حق عضويت اعضا، صندوق مشترك نظام مهندسي استان ها، كمكهاي اعطايي دولت، نهادها، اشخاص حقيقي و حقوقي، دريافت بهاي ارائه خدمات پژوهشي، فني و آموزشي، فروش نشريات و ساير مواد كمك آموزشي و مهندسي تأمين خواهد شد.

نحوه و چگونگي و ميزان دريافت از هريك از منابع مذكور و همچنين تشكيل صندوق مشترك نظام مهندسي استان ها و تأمين بودجه آن و نحوه هزينه و اداره امور آن به موجب نظام نامه اي كه به پيشنهاد شوراي مركزي به تصويب هيأت عمومي مي رسد خواهد بود. صندوق مشترك مذكور زير نظر رئيس شوراي مركزي اداره مي شود.

ادامه مطلب در بخش نهم


https://get.cryptobrowser.site/2738817
نویسنده: atila ׀ تاریخ: شنبه 15 مهر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

درباره وبلاگ

Welcome to the blog of justice


لینک دوستان

لینکهای روزانه

جستجوی مطالب

طراح قالب

CopyRight| 2009 , adalet.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.COM