عدالت adalet

عدالت adalet

هجـوم طـوفان سنـدی در ایـالت های آمریـکا

هجـوم طـوفان سنـدی در ایـالت های آمریـکا

در شرایطی که تنها یک هفته به زمان برگزاری انتخابات ریاست‌ جمهوری آمریکا باقی مانده، طوفان سهمگین سندی اوضاع ایالت های این کشور را تحت الشعاع قرار داده و موجب تعطیلی گسترده و خرابی های جبران ناپذیری گردیده است تا جایی که طوفان سندی آمریکا را بزرگترین فاجعه قرن توصیف کرده اند.

با گذشت 24 ساعت از ورود توفان سندی به نیویورک و ایالت‌ های شرقی و شمال شرقی آمریکا هنوز خبرهای ایجاد خسارت این توفان قدرتمند که « ابر توفان » نام گذاری شده، از گوشه و کنار مخابره می ‌شود. توفان سهمگین سندی که سواحل شرقی آمریکا و کانادا را درنوردیده، تاکنون بیش از 50 کشته برجای گذاشته است.

به گزارش فاکس نیوز، وزش طوفان سندی در کشورهای حاشیه دریای کاراییب 21 کشته داشته ولی گفته می شود از قدرت آن تا حدی کاسته شده است. با این وجود مسئولان هواشناسی در امریکا پیش بینی کرده اند احتمال سرمای شدید هوا بر اثر وزش این طوفان در شرق آمریکا در روزهای آینده وجود دارد. تنها در کوبا 11 تن کشته شدند و طوفان مذکور مرگبارترین طوفان از سال 2005 در این کشور گزارش شد که بیش از 1.6 میلیارد دلار خسارت به بارآورد.

دفتر دفاع از غیر نظامیان در هائیتی از کشته شدن دستکم 52 نفر بر اثر وزش طوفان سندی در این کشور خبر داد. به گزارش پایگاه اینترنتی البشیر، این منبع اعلام کرد طوفان سندی به بارندگیهای شدید طی سه روز اخیر و جاری شدن سیل و رانش زمین منجر شد و خسارتهایی به راهها و پلها وارد کرد. یک مقام ارشد دولت هائیتی نیز گفت : « طبق معیارهای بین المللی طوفان سندی ویرانگر است و این طوفان به نابودی بخش وسیعی از محصولات در اراضی کشاورزی و از بین رفتن مقادیر زیادی محصول موز در جامائیکا و قهوه در کوبا شده است.

خبرگزاری رویترز گزارش داد؛ شکسته شدن « موج‌ شکن » در شمال نیوجرسی آمریکا در پی طوفان سندی موجب غرق شدن سه شهرک در این ایالت شده است.
لورنت لاموته، نخست ‌وزیر هائیتی دیروز اعلام کرد؛ بر اثر طوفان سندی که پیش از رسیدن به آمریکا سواحل این کشور در منطقه کارائیب را درنوردید، 65 نفر کشته شدند.
کوین اوبیتس، سخنگوی متروی نیویورک می گوید: اکنون هفت تونل اصلی مترو در اثر طوفان سندی زیر آب رفته‌اند و متروی نیویورک در دوران حیات 108 ساله خود هرگز با چنین فاجعه‌ای مواجه نشده بود.

جولیان زلیزر استاد دانشگاه علوم سیاسی دانشگاه پرینستون در خصوص این ابرطوفان می گوید: این بحران برای اوباما است که باید با آن مقابله کند. اگر به خوبی بتواند آنرا کنترل کند و به نظر یک رهبر جسور به نظر بیاید، بدون شک یک امتیاز مثبت در انتخابات برای او ثبت خواهد شد.

روزنامه کانادایی « گلوب ‌اندمیل »، ابرطوفان سندی به باراک اوباما رئیس‌جمهوری آمریکا یک فرصت انتخاباتی بی‌ سابقه داده تا در این زمان بحرانی از خود غیرت نشان دهد و رقیب خود  میت رامنی را از دور رقابت ‌های انتخاباتی خارج کند.

باراک اوباما روز دوشنبه در گزارش خود درباره آمادگی برای وقوع طوفان در کاخ سفید گفت: انتخابات بدون هیچ خللی برگزار خواهد شد، ولی اولویت شماره یک اطمینان حاصل کردن از این مسئله است که ما زندگی مردم را نجات دهیم. مسئله مهم درباره آمریکا این است که چه زمانی ما از شرایط سختی همچون شرایط کنونی رهایی می‌یابیم. ما همه در کنار هم هستیم.


https://get.cryptobrowser.site/2738817
نویسنده: atila ׀ تاریخ: پنج شنبه 11 آبان 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

درباره وبلاگ

Welcome to the blog of justice


لینک دوستان

لینکهای روزانه

جستجوی مطالب

طراح قالب

CopyRight| 2009 , adalet.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.COM