عدالت adalet

عدالت adalet

زلزله ای با قدرت 5.5 ریشتر در زهان خراسان جنوبی

زلزله ای با قدرت 5.5 ریشتر در زهان خراسان جنوبی

عصر ایران: ساعت 20:38 دقیقه چهارشنبه شب گذشته ‌‌زلزله‌ ای به قدرت 5.5 دهم ریشتر ‌در طول جغرافیایی 59.54 و عرض جغرافیایی 33.50 و عمق 9 زهان خراسان جنوبی را لرزاند. شدت این زمین‌ لرزه به حدی بود که در 250 کیلومتری مرکز، زمین لرزه ‌احساس شد و تمام مردم منطقه از وحشت به خیابان ‌ها ریختند. این زمین لرزه موجب قطعی تلفنهای همراه و ثابت در منطقه زلزله زده شد ضمن اینکه شبکه اینترنت

 نیز در استان قطع شد و اطلاع رسانی در همین راستا مختل گردید.

گفته می شود به دلیل خشت گلی و غیر مقاوم بودن روستاهای زهان امکان خسارت در روستاها بیشتر بود و این در حالیست که این زلزله 2 روستای زهان در استان خراسان جنوبی را کاملا تخریب کرده است. تعداد پس لرزه های مناطق زلزله زده به 13 مورد رسیده است. بنا به اعلام موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران کانون این زمین لرزه در عمق 9 کیلومتری زمین قرار گرفته است.

نماینده مردم قائنات در مجلس،‌ درباره خسارت‌ های ناشی از وقوع زلزله در زیرکوه و قائنات، گفت: ۷ کشته و ۲۰ مصدوم آمار دقیق خسارات جانی زلزله اخیر در خراسان جنوبی بود. وی با بیان اینکه از زمان وقوع زلزه اخبار ضد و نقیض بسیاری از شمار تلفات و خسارات در رسانه ‌ها منتشر شده است، تصریح کرد: در آستانه فصل زمستان زلزله اخیر در قائنات خسارت ‌های بسیاری برجای گذاشت که برای بهبود وضعیت مردم این شهرستان ضرورت دارد مسئولان توجه ویژه داشته باشند. تلفات شمار زیادی از احشام نیز به خسارات زلزله اخیر مناطق زلزله زده استان خراسان جنوبی اضافه شده است.


https://get.cryptobrowser.site/2738817
نویسنده: atila ׀ تاریخ: پنج شنبه 23 آذر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

درباره وبلاگ

Welcome to the blog of justice


لینک دوستان

لینکهای روزانه

جستجوی مطالب

طراح قالب

CopyRight| 2009 , adalet.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.COM