عدالت adalet

عدالت adalet

آتش بخاری باز هم دامن دانش آموزان دبستانی را گرفت

آتش بخاری باز هم دامن دانش آموزان دبستانی را گرفت

این بار روستای شین آباد پیرانشهر

هنوز افكار عمومی خاطره تلخ آتش‌سوزی روستای درودزن استان فارس را كه در آن هشت‌ دانش‌آموز دختر و پسر در شعله‌ های بخاری معیوب كلاس درس سوختند، فراموش نكرده‌‌اند كه این بار در روستای « شین‌آباد » در استان آذربایجان غربی، حدود 31 دانش‌آموز دختر به دلیل انفجار بخاری چكه ‌ای مدرسه، دچار‌ حادثه شدند.
در این واقعه كه حوالی ساعت هشت صبح چهارشنبه هفته گذشته اتفاق افتاد، وقتی بخاری چكه ‌ای كلاس چهارم، آتش می ‌گیرد، سرایدار مدرسه به‌ جای آن كه دانش ‌آموزان را به بیرون كلاس هدایت كند، تلاش می ‌كند كه بخاری را به بیرون كلاس منتقل كند، اما به یكباره بخاری منفجر می‌ شود و همه دانش‌آموزان حاضر در كلاس در میان شعله‌ ها گرفتار می ‌شوند و حال جسمی 10 نفر از مصدومان وخیم اعلام شده است. حال سوال اینجاست با وجود آن كه كارشناسان وسایل گرمایشی بارها بر غیراستاندارد بودن بخاری چكه‌ ای در مدارس و غیر ایمن بودن آن در كلاس‌ های درس اتفاق نظر دارند، چرا باید همچنان بخاری ‌های غیراستاندارد، مهمان ناخوانده مدارس ایران باشد؟

انگار آذر، ماه بدشگون دانش ‌آموزان روستایی مناطق محروم است. دقیقا در روز چهاردهم آذر سال 85  بود كه شعله‌ های آتش به اندام نحیف هشت دانش‌آموز دبستانی روستای درودزن استان فارس رحم نكرد و در آن حادثه شش دختر و دو پسر دوم دبستانی، زیبایی چهره ‌شان را میان آتش جاگذاشتند.

در حادثه اخیر هم دانش‌آموز دبستان « شین‌آباد » واقع در شهرستان پیرانشهر در تاریخ پانزدهم آذر قربانی بخاری كلاس درس شدند. رسول خضری، نماینده مردم پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی درباره تعداد دقیق مصدومان این حادثه گفت: در این حادثه 31 نفر مجروح شده ‌اند كه هشت نفر از آنها در شهر پیرانشهر مداوا شده و 29 نفر از مصدومان نیز به بیمارستان ‌های شهرهای اطراف مثل نقده و ارومیه اعزام‌ شده ‌اند و آن‌ طور كه من اطلاع دارم، هشت نفر از مصدومان دچار سوختگی‌ های 50 درصدی شده ‌اند كه عمده سوختگی ‌های آنها نیز سوختگی سر و صورت بوده است.

وی ضمن انتقاد شدید از نحوه مدیریت آموزش و پرورش تصریح می‌ كند: از یك طرف می ‌بینیم كه همین چند وقت قبل حادثه تصادف اتوبوس دانش‌آموزان در كاروان راهیان نور اتفاق افتاد. همچنین بارهاست كه مدارس مختلف كشور نیز به دلیل نقص سیستم گرمایشی، از دانش‌آموزان قربانی می‌ گیرد. كار نوسازی و تجهیز مدارس هم كه به كندی انجام می ‌شود و با وجود همه این دلایل معتقدم باید وزیر آموزش و پرورش به خاطر این سوء مدیریتش استعفا بدهد.

خضری با بیان این ‌كه كجای دنیا 31 نفر را به‌ زور در یك كلاس درس جای می‌ دهند، خاطرنشان می‌ كند: این مدرسه در یك منطقه كوهستانی، سرد و محروم واقع شده است كه مدارس این منطقه حداقل برای شش ماه متوالی به وسایل گرمایشی نیاز دارند، اما به جای آن ‌كه بخاری ‌های استاندارد یا پكیجی در مدرسه ‌ها وجود داشته باشد، آمده ‌اند از یك بخاری نفتی غیراستاندارد استفاده كرده ‌اند كه آخرش هم دیدیم چگونه با جان و سلامت دانش‌ آموزان بازی شد.

یكی از نكات بحث‌ برانگیز این حادثه اینجاست كه كار گازرسانی به روستای شین‌آباد به پایان رسیده است، اما كار انتقال گاز به همه خانه ‌های این مناطق انجام نشده است؛ یعنی در این روستا، تعدادی از خانه‌ ها گاز دارد و تعدادی دیگر هم گاز ندارد و دقیقا مدرسه روستا در منطقه ‌ای قرار گرفته است كه از نعمت گاز محروم است.

شایان ذکر است که یکی از دانش آموزان در این حادثه جان باخته است.


https://get.cryptobrowser.site/2738817
نویسنده: atila ׀ تاریخ: پنج شنبه 23 آذر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

درباره وبلاگ

Welcome to the blog of justice


لینک دوستان

لینکهای روزانه

جستجوی مطالب

طراح قالب

CopyRight| 2009 , adalet.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.COM