عدالت adalet

عدالت adalet

شروع به کار طولانی ترین خط قطار سریع السیر دنیا در چین

شروع به کار طولانی ترین خط قطار سریع السیر دنیا در چین

این بار در چین، قطارهای سریع السیر یک مرحله برجسته دیگر را پشت سر می گذارند. خط سریع السیر پکن-گوانگجو با طول 2300 کیلومتر، با افتتاح خود بدل به بلندترین مسیر قطار پر سرعت دنیا و باعث کاهش زمان سفر بین این دو شهر سرمایه داری و تولیدی از 22 به 8 ساعت، و صرفه جویی زیادی برای مسافران می شود.

این قطار که با میانگین سرعت 300 کیلومتر در ساعت حرکت می کند، در 4 ایستگاه بین راهی هم توقف دارد و افتتاح آن، شبکه خطوط ریلی پر سرعت این کشور را گسترش می دهد. شبکه ای که از سال 2007 شروع به کار کرد و در حال حاضر 9300 کیلومتر طول خطوط ریل گذاری شده آن است. طرح توسعه آن شامل رسیدن به پوشش 50 هزار کیلومتری تا سال 2020 است.
البته این پیشرفت ها بدون نگرانی نیز حاصل نشده. از سال 2008، امنیت مسافران در قطارهای پر سرعت جزو دغدغه های اصلی بود و در سال 2011 نیز حادثه قطار جان 40 نفر را گرفت.
زمان بندی حرکت قطارهای سریع السیر با جشن سال نوی چینی هماهنگ است که تا یک ماه دیگر از راه می رسد و صدها میلیون نفر از مردم چین به خانه های اجدادی خودشان می روند، چیزی که از آن به « بزرگترین مهاجرت سالانه دنیا » یاد می شود و قطار های سریع السیر نقش پر رنگی در آن خواهند داشت.



https://get.cryptobrowser.site/2738817
نویسنده: atila ׀ تاریخ: شنبه 7 بهمن 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

درباره وبلاگ

Welcome to the blog of justice


لینک دوستان

لینکهای روزانه

جستجوی مطالب

طراح قالب

CopyRight| 2009 , adalet.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.COM